door Liefhebber » 17 okt 2013, 08:28
Ik ben lid van de ANWB maar vraag mij af of de ANWB de belangen vereniging is die wij als automobilisten nodig hebben.
In de afgelopen 3 maanden zijn er 3 dossiers voorbijgekomen waar de ANWB niets heeft gedaan, en nu zie ik de heer van Woerkom vanochtend weer op tv om te zeggen dat de ANWB tegen de verhoging van de boetes met 2,4% is en dat ze waarschijnlijk te laat zijn om hier iets aan te doen.
dit is 1 van de 3 dossiers waar de ANWB namens de automobilisten de bal uit de handen heeft laten vallen.
De andere zijn de voorgenomen accijns verhoging in 2014 en de accijns verhoging 2013 hebben ze ook niets mee gedaan.
het andere dossier is het oldtimer dossier waar de ANWB zich naar de slachtbank heeft laten leiden zonder tegengas te geven.
met, volgens hun site, ruim 3,9 miljoen leden, zou je toch zeggen dat de een vuist moeten kunnen maken tegen het beleid, maar steeds wordt er gezegd dat ze er niets aan kunnen doen.
DE ANWB is te groot om niet vanaf het moment dat een idee wordt ontwikkeld niet betrokken te zijn bij het beleid. Zelf weet ik een beetje hoe dit soort trajecten lopen, en ik beticht de ANWB dan ook dat het niet meer kijkt naar de belangen van de leden maar van de belangen van de bestuurders en het netwerk waar ze in zitten.
Ik zit er dan ook serieus aan te denken mijn lidmaatschap bij de ANWB op te zeggen