Rafiq,
Ik weet niet wat je intentie is met de remklauwen. Moeten ze weer even werken of moeten ze goed werken en blijvend werken. Hier heb je mijn "draadje" over de remmen.
handrem-afstelling-300se-t13271.htmlIk zeg niet dat je het zo moet doen maar je kunt het zo doen.
Ik heb alles wat redelijkerwijs aan de klauwen vernieuwd kan worden, vernieuwd en ook meteen de schijven en de handremschoenen. Als je toch alles los hebt is het het makkelijks om maar alles meteen te vernieuwen, het kost de wereld niet en het is echt het werk niet. Bestel twee revisie setjes voor de cilinders, nieuwe schijfjes voor de handremmen en twee schijven, en een tube ATE vet en je bent weer het heertje. Het grootste probleem hebben bij mij de ontluchtings nippels veroorzaakt, begin die maar vast voor te weken met W40. Oh ja, twee van die blikken tinnen rem olie heb je ook nodig bij de ontluchting.
Wat je omschrijft is juist, vaste remcilinders dat kan. Hoe vast, dat kun je pas zien als je de boel los hebt.
Onlangs kocht ik een 190 en toevallig zag ik 10 minuten geleden dat ook daar bij de achterremmen roestige schijven zitten, nou ja, vliegroest, hetgeen betekend dat ze niet meedoen.
Succes
Lex