[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Spiegel rechts verstellen : Carrosserie & Exterieur

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 14:41

Spiegel rechts verstellen

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Moderator: Neerven

Spiegel rechts verstellen

Berichtdoor Horn » 05 dec 2013, 03:14

Wellicht een ongelofelijke blonde vraag, maar ik waag het er maar op :mrgreen:

Vandaag de 500SE opgehaald. Linker buitenspiegel zit zo'n beugeltje op aan de binnenkant van 'de driehoek' om hem (handmatig) te verstellen. So far so good. Rechterzijde heeft echter niet zo'n beugeltje en ik kan zo snel niet ontdekken hoe ik die spiegel moet verstellen. Behalve dan: uitstappen, omlopen, op de gok tegen de spiegel duwen, omlopen, instappen, kijken of hij zo beter staat...

Kan me niet voorstellen dat dat zo door de Benzvrienden bedacht is :lol: . Anyone? Dank alvast.
Horn

Re: spiegel rechts verstellen

Berichtdoor Vlim » 05 dec 2013, 03:37

Oeh, dat is niet blond, dat is blond met dt en een uitroepteken.

Al eens nagedacht over de functie van dat vierkante knopje op je middenconsole dat er uitziet alsof je er een spiegel mee kunt verstellen?

Wijsheid van de dag: De elektrisch verstelbare spiegel aan de passagierskant was een optie (zoals zelfs de hele spiegel ooit een optie was!). Zelfs bij een type 2 was het mogelijk om een handbediende spiegel te bestellen, gelukkig koos het merendeel van de kopers voor de elektrische versie :)
Vlim
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Horn » 05 dec 2013, 07:21

had nooit verwacht dat bij een handmatig in te stellen libuispie een elektrisch verstelbare rebuispi zou horen :o

dank. moet sowieso eea nog eens even goed bestuderen. ben in het donker naar huis gereden waar 3/4 van de cockpitlampen het niet doet en bovendien de binnenverlichting niet. Het knopje waar jij naar verwijst derhalve ook nog niet gezien. Dank.
Horn

Berichtdoor Douwe » 05 dec 2013, 08:12

Je hebt hier en daar nog wat te doen zo te horen ;)
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja

Re: Spiegel rechts verstellen

Berichtdoor Horn » 05 dec 2013, 23:50

gelukkig wel. zou wensen dat ik een verwarmde garage had, zou ik nu vast kunnen beginnen... :mrgreen:
Horn

Berichtdoor Douwe » 06 dec 2013, 08:25

Tja je kan ook zo nu en dan een afspraak biij mij maken
Om een dagje in een verwarmde garage te komen sleutelen
Gezellig samen de probleempjes de kop indrukken :D
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja

Berichtdoor Vlim » 10 dec 2013, 12:25

Mercedes-Benz hield in die dagen nog van een logische, elegante oplossing:

De linkerspiegel is handmatig te verstellen, want daar kun je gemakkelijk bij met je hand.
De rechterspiegel is elektrisch te verstellen, want daar kun je niet gemakkelijk bij.

Tegenwoordig wordt alles volgestort met volslagen overbodige elektronica voor de meest onzinnige toepassingen, maar in die dagen ging men uit van de filosofie dat de chauffeur zo min mogelijk moest worden afgeleid van het hoofddoel: een auto besturen. Dus alles wat de chauffeur zou kunnen afleiden werd weggelaten of ergonomisch gezien zo onder handen genomen dat de werkplek van de chauffeur zo rustig mogelijk was.
Vlim
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Horn » 10 dec 2013, 13:05

Heb inmiddels in daglicht het betreffende knopje gevonden. En het werkt ook nog...

@ Douwe - dank voor het aanbod. Daar je niet naast de deur woont, ga ik eerst eens even zelf prutsen, maar maak er graag gebruik van als het zover komt!
Horn

Keer terug naar Carrosserie & Exterieur