[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Water achter rechter voorstoel : Interieur

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 23 nov 2024, 12:33

Water achter rechter voorstoel

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

Moderator: Neerven

Water achter rechter voorstoel

Berichtdoor TeunM » 16 dec 2013, 19:27

De laatste weken is mijn 300SE lek, maar ik weet niet waar. Heb vanmiddag de achterbank eruit gehaald om te kijken of daaronder ook een plas water lag, maar daar is het droog. Het water zit alleen onder de rechtervoorstoel, dus waar de voeten van de achterpassagier op staan.
Ik wist niet hoe ik de vloerbekleding eruit moest halen, maar ik wil er graag onder kijken om te zien of daar misschien iets is doorgerot. Verder bij deurstijlen of andere randen geen water gevonden, alleen op het vlakke gedeelte op de vloer. Rest is droog, ook in de kofferbak. Ik heb met een doek liters water uit de vloerbedekking gehaald, maar op een of andere manier blijft het zich opvullen met water. Iemand een idee hoe dit komt of hoe ik de vloerbedekking eruit zou kunnen halen? Deze zit namelijk klem onder de plastic instaplijst onder de deur.

Vriendelijke groet, Teunm
TeunM

Re: Water achter rechter voorstoel

Berichtdoor Neerven » 16 dec 2013, 19:30

Even de lijsten weghalen en dan kan e vloerbedekking eruit. Kijk eens of de afwatering van je schuifdak nog goed is.
Neerven
Moderator
Moderator

Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor TeunM » 16 dec 2013, 19:34

Het schuifdak is dichtgekit en lekt niet, dus daar kan het niet aan liggen. Hoe haal ik die plastic lijsten eraf? Zitten die vastgelijmd? Ik zie namelijk geen schoeven oid.
TeunM

Berichtdoor Mooster » 16 dec 2013, 20:00

Wellicht kun je onder de auto de bouten zien zitten waarmee het frame aan de bodemplaat vastzit.
Hier kan een scheur opgetreden zijn waardoor het water naar binnen kan.
Mooster

Berichtdoor Douwe » 16 dec 2013, 20:11

water loopt niet omhoog maar naar beneden ;)
9 van de tien die zo nat worden hebben een lekkende achterraam
loopt via het rubber om de carrosserie onder de hoedenplank door achter de isolatie bekleding die achter en onder de achterbank zit gemonteerd
dus mijn vraag is heb je onder de isolatie mat gevoeld of die ook droog was
en anders trek de a stijl de bekleding eens los mogelijk loopt het tussen de plafon bekleding via de a stijl naar beneden ;)

de dorpel platen kan je doormiddel van een schroevendraaier er onder te stoppen los wrikken
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja

Berichtdoor TeunM » 16 dec 2013, 20:25

Ik zal binnenkort eens onder de auto kijken. Onder de achterbank was alles droog, ook de isolatiemat dus ik denk niet dat het achterraam lekt
TeunM

Berichtdoor TeunM » 16 dec 2013, 20:29

De a-stijl lijkt me ook raar, dan zou er voorin ook een plas moeten liggen, maar daar is het droog
TeunM

Berichtdoor Douwe » 16 dec 2013, 20:32

en waarom moet er dan voor in ook een plas liggen ? ;)
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor TeunM » 16 dec 2013, 20:43

Omdat de a-stijl voorin de auto zit, dus als daar water naar beneden komt druipt dat voor de voorstoelen op de grond lijkt mij? Of dan zou het dashboard of plekken ergens onder het dashboard nat moeten zijn
TeunM

Berichtdoor TeunM » 16 dec 2013, 20:45

Maar ik zal in ieder geval eens met een schroevendraaier die dorpel losmaken en de vloerbedekking omhoog trekken. Eens kijken wat ik daaronder allemaal tegenkom
TeunM

Berichtdoor Binsbergen » 16 dec 2013, 20:49

En even de zoekfunctie gebruiken
Er is enorm veel geschreven over de lekkage die jij beschrijft
Je gaat dus zeker weten je antwoord vinden al dan niet voorzien van een lijstje met controlepunten
Altijd leuk... Een type 1 500 met een 300pk 560 ECE motor.
Binsbergen
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.

Berichtdoor Douwe » 16 dec 2013, 21:22

mijn fout ik bedoelde niet de a stijl maar de b stijl ;)
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor TeunM » 16 dec 2013, 22:01

Ik heb nu alle plastic en stoffen delen aan de rechterkant van de auto geschrapt, dus als het nu gaat regenen kan ik direct zien of het via de a of de b stijl naar beneden druipt. Nu waren beide droog. Morgen ga ik de complete vloerbedekking eruit halen, zodat het sponzige gedeelte kan drogen. Ik zal laten weten of het water via regen naar binnen komt, morgen gaat het regenen en als alles dan droog blijft weet ik zeker dat het tijdens het rijden op nat wegdek van onder de auto in spat. Even afwachten en niet rijden dus. Bedankt voor jullie hulp tot nu toe!
TeunM

Berichtdoor Walllie » 17 dec 2013, 05:17

Ik had op de zelfde plek ook nattigheid en dat kwam bij mij door een verrot wat afvoer kanaal van het dakraam
Echt heeft u dit dicht gekit maar wellicht lekt het als nog (wel zonde van het dicht kitten mja)
Ik had bij regen en acht wasse vochtige binnen kant (beslagen ramen) en natte matten bij de rechter achter passagier z.n voeten onder de voor stoel dus
Nu compleethet dakraam vervangen door een juist werken en lek vrij model en heb er totaal geen last meer van en het dakraam schuift en kanteld weer zo als het hoord

Ik zou ook je achter raam verdenken die worden nog wel eens gedemonteerd en dan zonder kitrand terug geplaatst wat absoluut wel nodig is voor een juiste afdichting
Walllie
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300SE

Berichtdoor Coupe280 » 17 dec 2013, 10:18

je hoeft toch niet te wachten op regen? ;)
een waterslang kun je het veel beter met opzoeken.
of zie ik dat verkeerd??
Coupe280
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280S
Bouwjaar: 1983

Berichtdoor JohnPrins12 » 17 dec 2013, 10:52

hallo,

volgens mij heet Teun gewoon Tomas :lol: :lol: :lol:
haal nou niet te veel overhoop, en volg de tips van het forum.

Gr. John Prins
Gr. John Prins
JohnPrins12
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer

Berichtdoor Horn » 17 dec 2013, 19:01

als je met krijt langs de randen een streep tekent waar je de lekkage verwacht kan je zien waar het water langskomt.
Horn

Berichtdoor Wiebson » 17 dec 2013, 20:12

Zo simpel maar zo doeltreffend! Goede tip! :clap:

Heb zelf dit probleem aan de linkerkant, kan ook liggen aan de afvoerroosters aan de voorkant bij de voorruit, liggen ook vaak vol met troep en bagger.

Via de deurrubbers kan het ook komen, of via het zijraamrubber. Plekken genoeg!

Ben benieuwd naar je bevindingen.
Wiebson

Berichtdoor TeunM » 17 dec 2013, 20:43

Heb vandaag en morgen niet erg veel tijd om aan de auto te werken, maar ik heb wel al de vloerbedekking omhoog gekregen en het water dat eronder zat weggehaald. Er zat geen grote rotte plek onder dus het zal zoals de meeste gevallen via de stijlen of ramen ergens naar binnen komen, van bovenaf. Die krijttip is erg slim! Ga ik doen. En inderdaad, een tuinslang is natuurlijk ook heel handig :)
Mocht het nou toch het dak zijn dat lekt, wat me vrij onwaarschijnlijk lijkt, waar komt de afvoer dan uit? De dakbekleding is wel droog.
Ik heb het nu nog even vrij druk met andere zaken, maar ik laat zo snel mogelijk de vorderingen weten.

Overigens volg ik je niet helemaal John, waarom heet ik Tomas?
TeunM

Berichtdoor Douwe » 17 dec 2013, 20:55

de afvoeren van het dak zitten in alle 4 de hoeken
dus door de a en c stijlen als ik het goed heb benoemd ;)
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:

Volgende

Keer terug naar Interieur