[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Te lang stilgestaan ? : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 nov 2024, 13:43

Te lang stilgestaan ?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Te lang stilgestaan ?

Berichtdoor Peter 500SEC » 30 dec 2013, 10:45

Mijn SEC heeft nu ruim 3 weken stilgestaan, gisteren maar weer eens gestart en warm laten lopen.

Wat mij opviel was, dat hij stationeer ca 1000 toeren bleef draaien, ook toen de temperatuur op 85 graden stond :o

In de auto gestapt en rond mijn woonplaats gereden, pas na ca 20 km liep hij weer normaal, ca 600 toeren stationeer.

Te lang onaangeroerd laten staan is blijkbaar ook niet alles, wat als de SEC straks 3 maanden op stalling komt te staan ?
Peter 500SEC

Re: Te lang stilgestaan ?

Berichtdoor Felix » 30 dec 2013, 11:12

Ik zeg altijd: blijven rijden...stilstand is achteruitgang!!!
Dit geld niet alleen voor Benzen, de meeste klassieke Porsche rijders gooien de Porsche 4 of 5 maanden naar binnen en hebben allerlei problemen als ze weer de weg op komen.
Mercedes Benz 500SEL 1986 surfblau
Felix
Gold Boarder
Gold Boarder

Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Vlim » 30 dec 2013, 11:23

Valt ook wel weer mee, hoor.

Ik heb onlangs mijn 500SEL nog even gestart. Na anderhalf jaar stil staan bleek de accu nog aardig vol en startte de auto gewoon zoals het moet na de eerste keer en liep hij gelijk goed.

Het ligt ook een beetje aan de stallingsmethode. Vocht is uiteraard een factor om rekening mee te houden, maar na een goed warmrijrondje zouden de meeste kleine probleempjes die door een vochtige omgeving worden veroorzaakt ook weer weg moeten gaan.

Mijn stalling is kurkdroog, en dat is goed te merken.
Vlim
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor De Wappiej » 30 dec 2013, 15:59

Nou na 20 km pas weer een normaal toerental lijkt me best veel niet? Lijkt me dan het begin van een stationairstoring.... Ff goed in de gaten houden als hij dit vaker gaat doen na minder lang stil te staan.
De Wappiej

Berichtdoor Peter 500SEC » 30 dec 2013, 16:04

Ik was na 20 km weer thuis Frank en heb onderweg bijna niet stilgestaan

Maar ik houd dit zeer zeker in de gaten en laat hem morgen weer eventjes warm draaien / rijden
Peter 500SEC

Keer terug naar Techniek