[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
oliedruk : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 23 nov 2024, 16:06

oliedruk

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

oliedruk

Berichtdoor Rene500SEC » 24 apr 2010, 16:08

Wie weet hoeveel oliedruk hij kan opbouwen dmv alleen starten?

En zit er alleen een overdruk ventiel in het filterhuis of ook de pomp?
Rene500SEC
Verbannen
Verbannen
 
Berichten: 2369
Geregistreerd: 30 apr 2009, 19:59
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:oliedruk

Berichtdoor Vlieger » 29 apr 2010, 21:55

Rene, voor zover je er nog wat aan hebt, zitten er twee overdruk ventielen in het olie systeem.
1e. de oliepomp heeft een overdruk ventiel dat opent bij 8 Bar en vanaf april 1985 bij 5,5 Bar.
2e. Bij het oliefilter zit een bypass ventiel, dat opent bij 4 Bar als het filter dicht zou zitten.

Dus als je je motor op de startmotor laat draaien, moet de oliepomp 8 Bar opbouwen, of 5,5 Bar vanaf 4/1985.
Avatar gebruiker
Vlieger
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1324
Geregistreerd: 14 sep 2009, 14:41
Woonplaats: Venlo
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:oliedruk

Berichtdoor Rene500SEC » 30 apr 2010, 01:41

Persoonlijk vind ik dat nogal veel,kan het ook nergens terug vinden in mijn manual.

Hij perst n.l. olie via de bout van het filterhuis naar buiten, lijkt mij toch niet helemaal de bedoeling. :-)
Rene500SEC
Verbannen
Verbannen
 
Berichten: 2369
Geregistreerd: 30 apr 2009, 19:59
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:oliedruk

Berichtdoor PaulSEC » 30 apr 2010, 10:52

renee.

is misschien gek maar.. kijk eens of de pakking van het olie filter huis goed zit ( als je deze vervangen hebt)

deze pakking kan er namelijk op 2 manieren op, als ze fout zit blokkeer je een olie kanaal.

groet paul
Avatar gebruiker
PaulSEC
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 114
Geregistreerd: 02 dec 2009, 22:33
Woonplaats: Grathem
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1984
LPG: Nee


Re:oliedruk

Berichtdoor Rene500SEC » 30 apr 2010, 11:06

Ik bedoel je bout bovenop het filterhuis,zeg maar de bout waarmee je de oliefilter aandraait.

Die kan er toch maar op een manier op?
Rene500SEC
Verbannen
Verbannen
 
Berichten: 2369
Geregistreerd: 30 apr 2009, 19:59
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:oliedruk

Berichtdoor GuusT » 30 apr 2010, 11:33

Die kan er ook maar op één manier op ja ,maar heb je echte alle pakkingen
(o ringen en koperen ring onder de bout) vervangen?
Er mag natuurlijk nooit geen olie daaruit komen hoe hoog de druk ook word.
Ja als de druk extreeeeeem hoog word ,maar dat kan bijna niet toch?

Guus
Avatar gebruiker
GuusT
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 862
Geregistreerd: 25 nov 2009, 22:32
Woonplaats: Rotterdam
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1982
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re:oliedruk

Berichtdoor Rene500SEC » 30 apr 2010, 13:43

Lijkt me sterk dat ik daar iets verkeerds in heb gedaan,maaaaaar zeg nooit nooit.

Verder loopt ie als een zonnetje,niks aan de hand,moet alleen nog een vacuüm switch hebben.

Had van te voren een blok met een schakelaar op de gasklep,nu blijkt dat dat maar een paar jaar is geweest dus ga die maar een zoeken tweedehands.

Ik heb toch wel meer gezien dat een oliefilter ontploft is door hoge oliedruk,als de klep van de pomp vast zit kan hij oplopen tot 30bar.

Rene
Rene500SEC
Verbannen
Verbannen
 
Berichten: 2369
Geregistreerd: 30 apr 2009, 19:59
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten

cron