[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 379: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
280SE handgeschakeld differentieel opties/upgrades : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 nov 2024, 08:57

280SE handgeschakeld differentieel opties/upgrades

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

280SE handgeschakeld differentieel opties/upgrades

Berichtdoor Bas. » 03 feb 2014, 23:25

Het differentieel van mijn 280SE handgeschakeld is aan vervanging toe en ik ben een beetje aan het kijken naar mijn opties. Uiteraard kan ik gewoon op zoek gaan naar een standaard diff en die er weer onder monteren, maar ik ben een beetje aan het kijken naar wat allemaal mogelijk is.

Een tijdje terug zag ik een filmpje van iemand met een W108 280 die een diff ingebouwd had van een V8 versie.

Nou vroeg ik me af of iemand hier met een W126 ook ervaring mee had o.i.d.?
Bas.

Re: 280SE handgeschakeld differentieel opties/upgrades

Berichtdoor Peter 500SEC » 03 feb 2014, 23:29

Jij begrijpt zeker dat de overbrenging totaal anders zal zijn met als gevolg dat jou 280SE niet meer vooruit te branden is
Peter 500SEC

Berichtdoor Bas. » 04 feb 2014, 08:21

Natuurlijk snap ik dat er andere overbrengingen zijn, maar of dat meteen resulteert in niet voorruit te branden weet ik niet. Er zijn neem ik aan ook diffs die niet veel afwijken van de overbrenging origineel. Wellicht van een 260 of 300?
Bas.

Berichtdoor RD500SEC » 09 feb 2014, 15:10

post53132.html?hilit=optie%20code#p53132

hier vind je veel info o.a. over overbrengingen.

Als je een differentieel plaatst met een andere overbrenging moet je ook de bijpassende snelheidsmeter plaatsen.
RD500SEC
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Techniek