door RD500SEC » 25 feb 2014, 14:09
Misschien kun je de kontakten nalopen van de stekkers op de tellerunit, losse kontakten geven rare storingen.
Kijk ook of je goede massa hebt, de massakabels zijn zichtbaar als de teller eruit is, bruine draden onder een schroef.
Kijk de zekeringen na op goed kontakt en of ze allemaal heel zijn, ook een veel voorkomend probleem, gebruik bij voorkeur de koperen smeltstrip en niet de aluminium, de laatste heeft meer last van korrosie en dat is een isolator.
Als je nu nog steeds zowel geen snelheidsmeter hebt, en ook geen afgelegde kilometers krijg je of geen signaal van af de sensor in de staart van de versnellingsbak, of de stappenmotor in de snelheidsmeter is defect.
Of de printbaan stuk, maar dat gaat meestal niet vanzelf, hiervoor moet je sluiting maken bij een of ander klusje.
Als alleen de afgelegde kilometers en dagteller het niet doen kan het ook mechanisch zijn, mogelijk een tandwieltje wat stuk is, komt ook meer voor.
Als je een andere tellerunit monteert heb je een unit nodig met dezelfde K-waarde, dit staat achterop een stikkertje (als het er nog niet af is)
De snelheidsmeter "hoort" bij de overbrenging die je in het differentieel hebt, de K-waarde of wegdraaital is hier een maat voor. Op de wijzerplaat staat ook een 126****** nummer en er staan schakelstreepjes op, deze zijn ook een indicatie.
Bij de how to staat ook een topic hoe je een snelheidsmeter kunt ijken als je de meter van een andere auto met een andere overbrenging wilt gebruiken, de schakelstreepjes staan dan echter niet meer goed.