Er rustte geen zegen op deze klus. Wat ik even in een avondje dacht te doen, kostte me uiteindelijk 3 dagen
Die Pirtek boys hadden een verkeerde koppeling aan die slang gezet (BSP draad i.p.v. metrisch). Nadat de monteur het oliefilterhuis + slangen weer in de auto had gezet (heel gedoe, motorsteun moest er weer in, bla bla) bleek dat de koppeling niet op de nieuwe oliekoeler wilde. Erger nog: de oude koppeling die op de andere slang zat wilde er ook niet goed op. Een paar slagen en toen niet meer verder. Die hebben we er uiteindelijk met kracht opgedraaid en dat was niet zo slim.
Goed, filterhuis en slangen er weer uit en gebeld met Pirtek (inmiddels was het 08:00 's avonds). Ik eiste dat ze de fout herstelden. Na veel gedoe kon ik langskomen en zouden ze het fixen. Aldaar bleek dat we met de oude -beschadigde- koppeling de draad van de ene aansluiting gedeelte kapotgedraaid hadden. Het stuk draad dat over was was niet voldoende om een koppeling op te draaien, was niet op te lossen. Die 'BSP' draad was geen fout want dat zat volgens hen ook op die oude koppeling. (ik had de nieuwe oliekoeler destijds niet meegenomen om het ter plaatse te checken) Kortom: mijn fout, niks aan te doen en of ik maar even 90 EUR wilde dokken omdat ik ze na kantooruren had laten opdraven. Pinnen kon niet, dus ik moest ook nog eens op zoek naar een pinautomaat omdat ik maar 75 EUR cash bij me had.
Wat te doen? Ik heb maar weer een nieuwe koeler besteld bij MB. Die arriveerde vandaag. Ik ben weer (met tegenzin) naar Pirtek gegaan om nu twee nieuwe slangen die op de meegebrachte koeler zouden passen te laten maken. Deze keer was de eigenaar er en die sloeg een heel andere toon aan. Een BSP draad was onzin want iedereen wist dat MB metrisch was. Volgens hem was de eerste koeler ook nog best te repareren door een stukje van de koppeling af te draaien en de draad een beetje bij te snijden. Dat lukte en ik kreeg zowaar mijn 90 EUR en een beetje vertrouwen in de mensheid terug.
Vanavond de boel erop gezet en gelukkig ging alles prima. Dus ik rij weer, en de S kan volgende week gewoon naar z'n gasafspraak.
Dus als iemand ooit z'n oliekoeler wil loshalen, reken er dan op dat die koppelingen vastgevreten kunnen zitten en niet los kunnen zonder de koeler te slopen.
Iemand nog behoefte aan een gloednieuwe oliekoeler in doos? Vriendenprijsje!
Oh ja, en dat 'Expert Boarder' onder m'n naam kun je gerust met een korreltje zout nemen.