Tussen mijn laatste bericht en deze zit wel even, maar ik poste op 27 januari j.l. een bericht en daar is onderstaand een deel van. De DC meeting waar ik hierboven over schrijf heb ik wel gedaan maar weet het resultaat niet meer, zal wel goed geweest zijn anders had ik hier wel weer gehangen met een vraag daarover..
Terug naar het olieschraapveer probleem. 27 januari j.l. schreef ik in een ander topic over het flushen het volgende:
Vorige week heb ik 800 km aan één stuk gereden met 600ml ATF door de motor olie. Heb onderweg na 600km de bougies schoongemaakt en die zaten behoorlijk dicht. Dit is zeer uitzonderlijk want heb met dit probleem nog nooit meer dan 300km kunnen rijden zonder bougies schoon te moeten maken. Na thuiskomst meteen de olie en het filter weer ververst. De motor heeft na het verversen van de olie nog niet gelopen dus de "ATF menging" zit nog tussen de cilinders.
Ik hoop hiermee de olieschraapveren nog wat meer los te weken.
De foto is de olie na 2000km waarvan 800km met 600ml ATF. Op de pijlstok zag de olie er nog goed uit maar in de bak is het toch een tegenvaller. De ATF reinigd dus.
De topic over het flushen vind u hier:
post150215.html?hilit=ATF%20bij%20olie#p150215Dan nu verder:Eind januari is er dus nieuwe olie en een nieuw oliefilter in gegaan en heb ik de motor niet laten lopen. De "oude" olie met ATF heeft dus een maand tussen o.a. de cilinders gezeten en hopelijk heeft dit weer zijn "positieve" wekende werking gehad.
Gisteren 24 febr. 900ml ATF bij de olie gedaan, het is nu erop of eronder, en vandaag 180km gereden. De auto rijdt werkelijk klasse en de motor loopt prima (nog wel
)
Over een week of drie rijd ik nog weer eens ruim 800km en haal de olie er weer uit en doe er weer een nieuw filter op.
De afgelopen twee dagen hadden we prachtig weer en heb de auto eens gewassen en helemaal in de was gezet.
Het blijft een pracht en toch ook nog wel even de moeite de foto van gisteren te plaatsen.
Eind maart weet ik weer meer.
Lex