[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Stationair galopperen : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 nov 2024, 09:58

Stationair galopperen

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Stationair galopperen

Berichtdoor TonV8 » 11 maart 2014, 09:02

Hoi,

Afgelopen zaterdag mijn LPG uitgebouwd en rij nu weer op benzine.
Voordat de LPG eruit ging had ik het al in neutraal dat het toerental stationair op en neer gaat.
Vrijdag's deed hij het ook al een beetje in drive, nu hij op benzine rijd is het erger.
Als ik iets gas bij geef blijft hij stabiel lopen maar zodra je los laat gaat hij op en neer tussen de 400 en de 1000 toeren.
Oliedruk gaat dan ook mee op en neer.

Waar moet ik beginnen met kijken?

Bedankt alvast,

Ton
TonV8

Re: Stationair galopperen

Berichtdoor Binsbergen » 11 maart 2014, 09:08

Zoekfunctie op het forum al eens geprobeerd?

Dan vind je dat het waarschijnlijk in de afstelling zit (co)
Altijd leuk... Een type 1 500 met een 300pk 560 ECE motor.
Binsbergen
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Gangisallesman » 11 maart 2014, 12:01

Bij die van mij bleek het na van alles te hebben gedaan aan de leerlaufregler te liggen . Na die te hebben vervangen liep die als nooit tevoren . Probeer die dus ook eens uit te wisselen met één die zeker goed is .
Succes Ad
Oh ik zie dat jouw SEC van '81 is dan heeft die misschien niet zo'n stationair regeling , anyway succes en laat even weten wat het euvel was , horen we graag .
Gangisallesman
Expert Boarder
Expert Boarder

Type wagen: 380SEC
Bouwjaar: 1985
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Bartgtt » 11 maart 2014, 16:07

Bij mij lag het ook aan de leerlauf. Liep voorheen ook te hoog en te laag, met een andere leerlauf (van Hans geprobeerd) was het opgelost.
Bartgtt

Berichtdoor TonV8 » 12 maart 2014, 08:47

Dan ga ik maar eens beginnen met het laten afstellen van de CO ;)
TonV8

Berichtdoor Bartgtt » 12 maart 2014, 14:58

Dat is bij mij ook geprobeerd voordat de leerlauf vervangen was en lukte toen dus ook niet.
Na het vervangen liep de motor weer heerlijk rustig.

Hans heeft die er bij mij uitgetrokken met lopende motor waarbij hij zei: als ie kapot is gaat ie (nog) slechter lopen, zoniet dan is dit het euvel. De motor ging dus ook niet slechter lopen, probleem gevonden. Module van Danker er in gezet (met draaiende motor) om te proberen en hij liep meteen mooi rond.
Test eerst eens met eens andere, zou ik zeggen. Er zal toch wel iemand in (de buurt van) Nijmegen wonen waar je de onderdelen van mag proberen? ;)

Edit: bij mij het overigens wel de combinatie van leerlauf én stappenmotor...!
Bartgtt

Keer terug naar Techniek