door JohnPrins12 » 12 mei 2010, 17:48
hallo,
nou toevallig heb ik ook dat probleem en had al een bestelling gedaan bij Rene500sec maar door zijn drukke bezig heden is er nog niets van gekomen.
dus toen zelf maar aan de gang gagaan,en ik moet even zeggen ik heb geen verstand van stroom en dat soort dingen.
via een collega die heb ik er na laten kijken en die wist te vertellen dat eigenlijk het enige wat een beetje aan slijtage onderhevig is dat zijn de elco's,dit zijn onderdelen met twee pootjes(en die zitten er gelukkig niet zo veel op).
nou op advies van hem de onderdelen erafgehaald en bij DIL in Rotterdam de vervangende onderdelen gekocht,het waren er totaal geloof ik een stuk of zes.
dat solderen is ook een vak apart dat ging ook nog mis (een veel te grote soldeerbout)maar uiteindelijk is het goed gekomen en de werking is laat ik zeggen 80% verbeterd.
ik had allen last als ik een tunnel in reed of een afrit,als de auto moest inhouden dan ging hij spelen met het gas geven en inhouden.
dat probleem is nu bijna weg het is heel akseptabel maar er is een ander ding voor in de plaats gekomen.
als ik op de tempomaat reed en ook moest remen of inhouden en ik kom na het afremmen weer de tempomaat aanzetten dan stond ik er altijd van te kijken dat de auto zo snel optrok naar de ingestelde snelheid.
dat kon ik met gewoon optrekken niet voor elkaar krijgen en dat doet ie nu niet meer dat gaat meer beheerst.
maar verder doet de tempomaat het prima.
Gr. John Prins
Gr. John Prins