[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Lekkage : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 nov 2024, 06:44

Lekkage

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Lekkage

Berichtdoor Ito » 26 apr 2014, 23:14

hallo iedereen,

buiten regent het en dacht zal een een kijkje nemen in de Benz W126 280SE.
nu zie ik water uit de linker luchtrooster druppen.
Het gaat dan om de kleine bovenste rooster helemaal links van de bestuurder.
Heeft iemand een idee waar dit vandaan kan komen?
Ik hoor het graag.

Groeten ito :think:
Ito

Re: lekkage

Berichtdoor Maerc » 27 apr 2014, 00:37

Het kan zijn, dat de regenafvoerkanaal onder de paravan verstopt zit. Onder de paravan moet dan regenwater zichtbaar zijn. De paravan is het langwerpige plastic gedeelte tussen de ruitenwissers en de ruitenwissermotor.
Je kunt het ook checken door een water over je paravan te gieten en dan moet het aan de onderkant van de auto eruit komen.
Het is altijd verstandig de regenafvoerkanalen te controleren en zonodig leeg maken. Ook van je schuifdak etc.
Maerc

Re: lekkage

Berichtdoor Douwe » 27 apr 2014, 08:30

Als het uit het bovenste lucht rooster komt vermoed ik dat je voor raam lekt of de afvoer van je dakje is lek
als het onder de parafaan verstopt zou zitten (wat ook niet onmogelijk is)zou het ook op de vloer nat zijn en dan eerder aan de rechterkant gezien hier de lucht in take zit .
de hele ventilator en kachelhuis zou dan eerst vol moeten lopen voor het uit de bovenste luchtroosters kan komen.
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja

Re: Lekkage

Berichtdoor Maerc » 27 apr 2014, 17:00

Misschien is het handig om je speaker roostje links te demonteren en kijken of je daar regenwater kunt waarnemen.
Maerc

Keer terug naar Techniek