Het is nu 24 nov 2024, 12:39
Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.
Moderator: Neerven
door Frasp » 01 mei 2014, 22:29
Beste mensen,
Ik heb een probleempje met het overzetten van het spiegelglas van de rechterbuitenspiegel. Ik heb via de dealer een nieuw glas gekocht. Het oude glas er uit gewipt, maar nu zie ik dat bij de oude spiegel in het midden nog een plaat zit met een gat er in. In dat gat valt de bolknop waarover het glas beweegt. Die klik je er dus in.
Is het de bedoeling dat van de oude spiegel dat middenplaatje overgezet moet worden? Het ziet er niet demontabel uit en ik durf er ook niet te veel aan te wrikken. Ik kan in de EPC ook niet echt zien of dat nou een apart onderdeel is.
Op de foto is de onderste de oude (met plaatje en gat) en de bovenste de nieuwe (het witte is overigens een soort plaktape.
20140501_152444[1].jpg
Help!!!
Groeten
Frank
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
-
Frasp
- Silver Boarder
-
- Roepnaam:
- Type wagen: 500SEL
- Bouwjaar: 1985
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Vlim » 01 mei 2014, 22:49
Dat behoort er niet vast in te zitten.
Spiegelglazen zien er altijd uit zoals boven, bij het demonteren behoort er niks aan de spiegel te blijven hangen, behalve wat aan de bovenste is te zien.
Ik zie trouwens dat je 'oude' spiegel een aansluiting voor spiegelverwarming heeft en je 'nieuwe' niet.
Niet ondenkbaar dat de spiegel ooit in het verleden al eens is vervangen door een jonger exemplaar.
-
Vlim
- Diamant Boarder
-
- Bouwjaar: 1983
door Frasp » 01 mei 2014, 22:55
Klopt, ik had het al gezien van de verwarming. Dat moet ik nog even vragen. Ik ga maar eens proberen of ik met wat verwarmen van de oude een eventuele plaklaag wat zachter maak en dat dat middenstukje los gaat laten. Dank je voor je reactie in ieder geval
-
Frasp
- Silver Boarder
-
- Roepnaam:
door Bram Jansen » 01 mei 2014, 23:22
In de nieuwe zitten metalen veertjes. Die zitten in de oude ook zo te zien. Die lipjes achter die veertjes zul je naar achteren moeten drukken en dan kun je zo die schijf eruit halen. In een bak goed warm water zal dat inderdaad beter lukken.
Lex
-
Bram Jansen
-
door Frasp » 02 mei 2014, 10:04
Probleem opgelost. Inderdaad even warm maken met een verfbrander (voorzichtig). Daarna even wrikken met een kleine schroevendraaier en los kwam ie!!!
Dan niet proberen om de spiegel met het middenplaatje op de bol te drukken. Da ga niet. Eerst het middenplaatje. Kap er op schroeven en voorzichtig de spiegel op het middenplaatje klikken. Klaar!!
Helaas dus nu wel zonder de spiegelverwarming. Ach. De wagen komt in de winter niet meer buiten.
Eenieder bedankt.
20140502_091403.jpg
20140502_094829.jpg
Grt
Frank
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
-
Frasp
- Silver Boarder
-
- Roepnaam:
Keer terug naar Carrosserie & Exterieur