[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
versnellen : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 23 nov 2024, 15:29

versnellen

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

versnellen

Berichtdoor roman » 15 mei 2010, 15:52

Hallo iedereen

Ik heb een paar weken geleden 280SE gekocht met 420 motor er in, en heb een dom vraagje.

Als je hem op D zet en verder niks doet, versnelt ie langzaam zelf tot ongeveer 30-40 km/h, als je hem weer in neutraal zet draait hij eerst eventjes op 2000 toeren waarna hij tot 1100 toeren valt.

Is het goed, dat hij op D versnelt zonder gas te geven, terwijl toeren rond 1000-1200 blijven?

Het probleem is dat als je dan langzaam moet, bijvoorbeeld in de file, moet je steeds remmen!
roman
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 16
Geregistreerd: 15 mei 2010, 00:18
Woonplaats: Heemstede
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1982
LPG: Nee


Re:versnellen

Berichtdoor Wasibi » 15 mei 2010, 16:22

Altijd lastig met die ombouwers, je weet niet wat wel en niet is overgezet;)

Ik neem aan dat de motor EN bak van een 420 zijn?
Als de motor te snel loopt, je schrijft rond de 1100 rpm dan zal de koppelomvormer zijn werk al gaan doen.
Als je hem in zijn d of R zet zal hij vrij rouw inkoppelen.

best ff kijken wat er met de toeren aan de hand is, ik neem aan dat een 420 zo rond de 650 pm stationair hoort te draaien. in zijn N wel te verstaan.

Contacten op je gasklep ff doormeten.
Grolsch en Guinnes beer expert. ;-)
Avatar gebruiker
Wasibi
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: 25 sep 2009, 01:04
Woonplaats: Middelburg
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1984
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re:versnellen

Berichtdoor Rene500SEC » 15 mei 2010, 16:45

1100 rpm klinkt alsof de leerlauf helemaal niks doet.

Stekkertje van die sigaar voor bij het thermostaat gedeelte lostrekken en kijken of er iets gebeurd.

Gebeurd er niks even meten met een multimeter of je spanning hebt,heb je die niet ligt het aan het kastje heb je wel spanning ligt het aan de luchtklep aka stappenmotor.
Rene500SEC
Verbannen
Verbannen
 
Berichten: 2369
Geregistreerd: 30 apr 2009, 19:59
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:versnellen

Berichtdoor Vlieger » 15 mei 2010, 18:43

Roman, jouw probleem is inderdaad aan het veel te hoge stationair toerental toe te schrijven.
De motor hoort stationair rond de 600-650 toeren te maken.
Avatar gebruiker
Vlieger
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1324
Geregistreerd: 14 sep 2009, 14:41
Woonplaats: Venlo
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:versnellen

Berichtdoor roman » 15 mei 2010, 19:35

Bedankt iedereen, morgen ga ik er naar kijken. Trouwens er zit nog LPG bij!

Ik dacht nog dat de gas pedaal een beetje afgesteld is zodat hij toeren maakt. De gas-verdamper is zeker ingedraaid zodat er minder LPG inkomt. En als je de toeren niet maakt zal die dan afslaan, omdat de inzuig druk niet hoog genoeg is.
Maar als je het gas toevoer vergroot zal dan ook weer de kans op backfire stijgen?

Ik wist niet dat hij stationair op 600-650 toeren moest draaien.
Maar zoals ik al zei morgen ga ik alles nog even checken.

En ja thermostaat werkt volgens mij ook niet, want de fan draait altijd ook als het motor nog koud is.
roman
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 16
Geregistreerd: 15 mei 2010, 00:18
Woonplaats: Heemstede
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1982
LPG: Nee


Re:versnellen

Berichtdoor ElGriffo » 15 mei 2010, 21:55

Ik ben geen LPG specialist maar ik zag te lezen dat je een 280SE omgebouwd
naar 420 ik had begrepen dat een verdamper (LPG Installatie) voor een 6 cilinder
anders is dan voor een 8 Cilinder ?

Een automaat "kruipt" zo wie zo altijd wanneer je in D de rem los laat, en wanneer
het stat. toerental te hoog staat wordt kruipen -> rijden.

Het lijkt inderdaad dat je op een fikse afstel beurt verlegen zit

Suc6

Grt

EG
ElGriffo
 


Re:versnellen

Berichtdoor Wasibi » 16 mei 2010, 09:20

Het lijkt dat er iets meer aan de hand is.

Je zal de zaak eerst alleen op benzine in orde moeten krijgen en als dat goed loopt het gasgedeelte gaan afstellen.
Een verhoogd toerental kan veel oorzaken hebben, je moet opassen dat je niet het symptoom bestrijd.

Dit gaat systematisch uitpluizen worden. ;)
Grolsch en Guinnes beer expert. ;-)
Avatar gebruiker
Wasibi
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: 25 sep 2009, 01:04
Woonplaats: Middelburg
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1984
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re:versnellen

Berichtdoor roman » 17 mei 2010, 20:08

Bedankt voor de reacties!

Ik denk ook dat er iets meer aan de hand is.

Vandaag heb ik hem gestart, het lukte niet in een keer, pas na derde keer starten bleef de auto lopen. Nu was het wel 600-650 toeren, alleen de motor draaide een beetje onregelmatig, net als of die wil uitvallen. Als ik gas gaf viel hij eerst tot ongeveer 400-500 toeren en pas daarna, draaide hij harder, bij ongeveer 800 toeren liep hij mooi regelmatig.

Ook heb ik leerlauf er uit gehaald, er veranderde niks... is zeker niet goed aangesloten.

Is er iemand die misschien co meter heeft en mij kan helpen om de motor afstellen. Want ik heb zo een gevoel dat de auto te veel benzine krijgt, en daarom bij gas geven wil wel eens verdrinken.

Alvast bedankt,

Roman
roman
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 16
Geregistreerd: 15 mei 2010, 00:18
Woonplaats: Heemstede
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1982
LPG: Nee


Re:versnellen

Berichtdoor MG1 » 18 mei 2010, 08:04

Benzhans kan er wel voor je na kijken. Die heeft een co meter, moet je hem even een pb doen voot het adres.

Ps. ik denk dat hij eerst ergens valse lucht vangt en omdat je het gas voldoende intrapt vervolgens de normale toevoer oppakt. Als je hem langzaam intrapt, doet hij het dan ook of wil hij dan afslaan? Kijk dus alle slangen eens goed na, ook aan de rechteronderkant van het blok. (ik ken de 420 zo niet, maar kijk voor de zekerheid gewoon ff)
Avatar gebruiker
MG1
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 257
Geregistreerd: 19 jan 2010, 09:33
Woonplaats: Drempt
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re:versnellen

Berichtdoor Rene500SEC » 18 mei 2010, 11:45

Zou toch even alle vacuumslangen nakijken of lekkage.

Kost niks en is snel gedaan.
Rene500SEC
Verbannen
Verbannen
 
Berichten: 2369
Geregistreerd: 30 apr 2009, 19:59
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: versnellen

Berichtdoor roman » 24 mei 2010, 21:24

Alles gecheckt, er is een valve die niet aangesloten is, maar ik denk dat ie van airco is, en er komt witte rook uit de uitlaatpijpen (bij de motor) een gaatje volgens mij. Als die op gas is komt er witte rook uit, op benzine niet. Als ik hem op gas start, dan loopt hij stationair 1000 toeren, op benzine ligt het rond 500 en hij stottert heel erg. Als ik op benzine gas geef, langzaam of snel (maakt niet uit) valt de auto uit, op uitzondering tijdens het rijden.
Leerlauf er uit halen veranderd ook niks.

Zou het probleem aan het gaatje in de uitlaatpijp (bij de motor) liggen. (is het mogelijk om het dicht te lassen?)

En heeft iemand misschien een schema van Leerlauf?

Waarom komt er witte rook uit? (op gas)
roman
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 16
Geregistreerd: 15 mei 2010, 00:18
Woonplaats: Heemstede
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1982
LPG: Nee


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten