[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Katalysator leeg : Techniek - 3

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 nov 2024, 01:26

Katalysator leeg

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Re: Katalysator leeg

Berichtdoor Douwe » 12 jul 2014, 11:46

Dan zou ik eerst eens die sensor vervangen
dan co laten stellen
en kijken wat hij dan doet
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja

Berichtdoor De Wappiej » 05 aug 2014, 18:57

upje: Ben er even nietmeer veel mee bezig geweest maar de motor loop nog steeds ""traag"". Hij loopt stationair en onder het rijden gewoon netjes maar hij heeft gewoon super weining vermogen. Het voelt aan als een 140 pk wat ik nog heb. Nu ben ik toevallig met vakantie langs oostenrijk/zwitserland gekomen en kreeg daar problemen met mijn E klasse. Even bij een lokale dealer gestopt en had het daar over de 560SEC. Nu vertelde hij dat hij nog veel producten kon leveren die eigenlijk niet leverbaar meer zijn. En die kat wat ik zoek en hier nergens leverbaar is , daar zou hij geen enkel probleem mee moeten hebben met die origineel te kunnen leveren mits ik hem de juiste gegevens stuurde. Nu heb ik dit net gedaan en wacht nu op antwoord. Ik laat julie zeker weten wat eruit komt is miss handig voor andere leden ook. mvg
De Wappiej

Berichtdoor Douwe » 05 aug 2014, 19:05

Je kan wel heel leuk je kat vervangen.
maar ik denk niet dat dit je probleem oplost
ik zou eerst eens een compresie test uitvoeren
brandstof filter en pomp spinenkop en injectoren controleren
ik kan er niet bij dat iets wat normaal pk neemt een kat
dat het je nu ineens pks zou gaan geven als je hem vervangt
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor De Wappiej » 05 aug 2014, 19:44

Ja naar mijn gevoel is het echt de kat. Dit omdat mijn motor uitstekend liep toen ik de brug opreedt en de kat leegmaakte en toen ik de brug afreed met een lege kat , dit probleem nu heb.
Ik verdenk missende tegendruk of een ophoping van gassen in de lege kat. Want dit is nu eigenlijk onbewust een soort van accumulator geworden. Het zou zeker nog brandstofpomp,spinnekop , injectoren, enz.. kunnen zijn. Maar deze zaken staan ook weer in direct verband met de kat en lambda sonde. Want een slechte kat of lamba sonde geven ook weer foute waardes naar de spinnekop. Ik laat van me horen als ik de boosdoener gevonden heb :p
De Wappiej

Berichtdoor Douwe » 05 aug 2014, 20:25

elektronische dingen kan je uitsluiten door te meten
zoals een lambda sensor kan de werking van worden gemeten
de vraag is wat is de reden geweest dat je de kat ging verwijderen
vaak is dit eigenlijk een vermoeden dat die is dicht geslipt en zo doende een minder krachtige motor is geworden
ik kan natuurlijk niet zien hoe de kat gedemonteerd is
als deze niet volledig is leeg gehaald kan een restant stuk over dwars in de pijp liggen waardoor de wagen slechter trekt
dit komt regelmatig voor bij kat wagens
het wil er bij mij niet in dat een kat die normaal pk opslokt nu voor pk zou moeten zorgen door extra tegen druk in de uitlaat
door het verwijderen van de kat heb je minder tegen druk dus een betere door spoeling van de cilinderruimte
hierdoor zou je een betere en krachtigere ontbranding krijgen
tenzij er andere dingen zijn die de brandstof lucht verhouding uitbalans brengen
zoals kleppen die niet goed afgesteld zijn een lmm huis die lekt injector rubbers die niet goed afdichten
vacuüm lekkages
een spinnenkop waar de plunjer niet goed meer van werkt waardoor de brandstof verhouding is ontregeld
kort geleden ben ik met een beest van een wagen weg gereden
tijdens de rit voelde ik dat ik het gas teug moest nemen om de motor krachtig te laten trekken
op de terug weg werd de top snelheid ook steeds lager het trekken ook steeds minder
tot ik op een gegeven moment nog maar amper 70 km per uur kon halen
bleek na enkele dingen te hebben uitgesloten dat het in de spinen kop zat
deze vervangen en ik heb een nog krachtigere wagen als ooit te voor
bleek dat ook van deze spinnen kop de plunjer die door de lmm arm word bedient niet goed meer werkte
hier door was de brandstof lucht verhouding uitverhouding
even ter verduidelijking ik heb een 420 waar de uitlaten naar 1 kan worden gebracht
hier zitten 2 katten achter elkaar allebij zijn leeg
het zijn verschrikkelijke klank kasten geworden maar heb wel meer vermogen gekregen
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor De Wappiej » 07 aug 2014, 11:54

Ik hebde lamda doorgemeten een tijdje geleden en hij gaf de goede waardes aan. De reden dat ik de kat heb leeggemaakt was voor vermogen te winnen. Ik heb gister de volledige uitlaat nog eens gedemonteerd en zag dat ik de vorige keer de lamda sensor wat had ingedeukt. Zou dit toch een rol kunnen spelen ? De vorige keer dat ik hem doormeet gaf hij iets van rond de 6 volt aan op de duty cycle.
De Wappiej

Berichtdoor De Wappiej » 07 aug 2014, 11:58

Alleen het beschermhoesje is beetje gedeukt van de tang erop te zetten.Het stuk vd lamda dat meet en wat ook daadwerkelijk in de katalysator zit is totaal niet beschadigd. Zou dit kwaad kunnen ?
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
De Wappiej

Berichtdoor ElGriffo » 07 aug 2014, 13:05

Hoezo tang er op ?

Stekker binnen los en kompleet met sonde de
Kat demonteren
ElGriffo

Berichtdoor De Wappiej » 07 aug 2014, 14:17

ja had ik toen niet moeten doen die tang erop. Ik zag toen nog niet dat hij erin gedraait zat.
De Wappiej

Berichtdoor De Wappiej » 11 aug 2014, 13:39

upje
Vorige week samen met El Griffo (dokter spinnekop) een uitlaat set kunnen kopen waarvan ik de kat heb gepakt. Gevolg : auto rijdt weer super. Lag dus toch blijkbaar aan de missende tegendruk mijn inziens. Raad het niemand aan laat de kat maar lekker zitten :p
De Wappiej

Berichtdoor Douwe » 11 aug 2014, 16:00

ik blijf het vreemd vinden
kan het zijn dat de rest van de uitlaat dan ook leeg is
dat hij dus helemaal geen tegen druk meer heeft
maar hoe je het ook went of keert het blijft vreemd
maar mooi dat het voor jou zo is opgelost ;)
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor De Wappiej » 11 aug 2014, 18:16

ja ben zelf blij dat hij weer goed rijdt.
Die middendempers en de einddemper zijn nog origineel en zijn bij mij niet leegehaald.Ik heb nu wel wel een afspraak gemaakt bij RVS uitlaat en hij gaat me een uitlaat van de kat tot einde maken met 4 eindtips dus (2x2). Dan ziet ie er mooi uit en heeft lekker geluidje. Ik zag nu ook dat mijn middendempers in een slechtere staat begonnen te verkeren ,mede daarom dat ik voor deze optie ga. Toch thx voor het meedenken douwe en iedereen
De Wappiej

Berichtdoor Douwe » 11 aug 2014, 18:21

graag gedaan daar zijn we hier voor om elkaar te helpen daar waar mogelijk ;)
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor ElGriffo » 11 aug 2014, 18:30

Blij dat het opgelost is Frank. Zo zie je maar dat er altijd een risico zit aan het aanpassen van zaken
ElGriffo

Vorige

Keer terug naar Techniek