[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Motorisch probleem : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 23 nov 2024, 12:58

Motorisch probleem

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Motorisch probleem

Berichtdoor MG1 » 16 maart 2010, 09:25

Hallo allemaal,

Mijn 280 (benzine en gas) heeft een probleem met de brandstof/luchttoevoer. Het volgende doet zich voor:

Starten op benzine: loopt gelijk en blijft lopen
Overschakelen op gas: gaat goed maar afstelling is niet helemaal juist, zeer onregelmatig.

Wegrijden: hier zit het probleem, wanneer ik het pedaal in trap wil de auto af slaan. Als ik het pedaal heel snel onderin trap gaat het goed. Maar als ik normaal weg wil rijden slaat hij me af. Dit zowel bij bezine als gas.

Auto slaat dus af als ik eenmaal het gas intrap.

Ik heb zelf het gevoel dat hij ergens valse lucht krijgt, dit omdat ik mijn hand voor het luchtfilter kan houden en de motor er niks anders van gaat lopen.

Wie o wie kan mij vertellen wat er niet goed is aan mijn 280.

Alvast bedankt
MG1
Silver Boarder
Silver Boarder

Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Re:Motorisch probleem

Berichtdoor MG1 » 17 maart 2010, 09:15

Nou gisteren even langs Hans in zijn hobbywerkplaats geweest.

Er waren inderdaad vacuumslangen los (deze zaten aan de onderkant van de wagen en waren mij ontgaan). Vervolgens auto afgesteld op ontsteking en CO en de auto loopt weer als een trein.

Wat zich nog wel voor doet is het volgende: als de auto goed warm is, 80 graden of warmer, dan kan de auto zo 100 tot 300 lager in toeren gaan lopen. Dit schijnt vaker voor te komen echter wist hans ook niet zo snel de oorzaak hiervan.

Heeft iemand dit vaker voorkomende probleem ook? zo ja, hoe heb je het opgelost?

Alvast bedankt voor de reacties.

Groeten Marcel
MG1
Silver Boarder
Silver Boarder

Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Techniek