Hallo mede W126-ers,
Ik ben Willem, pensionada, getrouwd (al ruim 40 jr) met Marjo en we leven samen met onze bordercollie Aoife in de Achterhoek.
Sinds begin juni in het bezit van de fantastisch mooie 300SE, gekocht van medeforumlid "robbie".
Omdat we eigenlijk heel weinig km's meer rijden werd de oorspronkelijke gebruiksauto 112CDI belastingtechnisch wel heel duur (0,50ct/km) en daarom kombineren we nu het nuttige met het aangename: 112CDI in de wintermaanden en voor de caravan; 300SE voor gebruik in voorjaar, zomer en najaar.
Ben enige tijd op zoek geweest naar een 300SE (t/m 1987) en stuitte in het voorjaar op de aanbieding van "robbie": nadat Rob me de verhalen had verteld over z'n eigen zoektocht, een jaar of 2 voordien, en nadat hij me ook (mocht ik zijn auto onverhoopt niet kopen) nadrukkelijk gewezen had op de punten, waarop ik moest letten werd het me duidelijk dat het deze "126" moest worden.
Heb er, wat ik al aangaf, een fantastisch mooie "126" mee in de wacht gesleept: intussen bij Mercedes (BAAN) Hengelo laten keuren en van de monteur (met "126" ervaring) kreeg ze een 8,5 (bedenk dat een 10: nieuw / showroomstaat is en een 9: net daaronder); zitten een paar minime krasjes op de lak en vandaar de 8,5
Enige wat moest gebeuren was vernieuwen van 2 remslangetjes en het advies om het contactslotje te vervangen (nu een "fluitje van een ..." maar dat kan, mocht de sleutel blokkeren, een heel vervelend werkje zijn).
Intussen ook bij toeval medeforumlid Frank (forumnaam??; heeft een 560SEL) ontmoet (hi Frank) en het uitgebreid over de W126 gehad: me daarom nu ook als forumlid aangemeld.
Groeten, Willem