door Leeflang » 23 sep 2014, 17:43
Ik heb de motor open gemaakt, waarschijnlijk had iemand anders dat ook al eens gedaan, waardoor het probleem ontstaan is.
Het is geen kwestie van de motor de andere kant op te laten draaien, maar de parkeerstand wijzigen.
Daarvoor zorgen dat de motor in de parkeerstand staat.
Dat doe je door pin 3 aan massa aan te sluiten en pin 2 aan de plus en dan wachten tot de motor stopt.
Als de motor niet draait staat die mogelijk al in de parkeerstand.
Je kunt dat controleren door de plus aan pin 1 aan te sluiten (pin 3 nog steeds aan massa), dan moet de motor gaan draaien.
Daarna pin 2 weer aan de plus, dan moet de motor verder draaien tot hij in de parkeerstand staat (het kan zijn dat hij eerst een extra omwenteling maakt).
Dan de motor open maken, je ziet dan wat op afbeelding 1 te zien is.
Verwijder het plastic plaatje, de as en de metalen plaat (die zitten allemaal los als de achterkant van de motor er af is): afbeelding 2.
Verwijder het gele tandwiel en plaats het zo terug dat het gaatje dat daarin zit (rode pijl op afbeelding 3) zo ver mogelijk verwijderd is van het gat voor de as (groene pijl).
N.B. voor de motor voor de andere koplamp zou het best kunnen zijn dat het gaatje in het tandwiel dan juist zo dicht mogelijk bij het gat voor de as moet komen en voor Amerikaanse uitvoeringen zou het zomaar andersom kunnen zijn.
Plaats de metalen plaat terug en steek de as weer in het gat en constateer dat het pinnetje van de tandheugel (blauwe pijl op afbeelding 4) niet meer in het gaatje van het gele tandwiel (rode pijl) valt.
Daarom de as zover ten opzichte van de tandheugel verdraaien dat het pinnetje weer in het gaatje valt (afbeelding 5).
Tenslotte de plastic beugel terugplaatsen (afbeelding 6) en de motor weer sluiten.
koplampwissermotor.jpg
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Optimum aut nihil.