Als je de waterstofgenerator nader bekijkt dan zie je dat waterstof aan boord gemaakt word door electrolyse.
Hiervoor heb je water en stroom nodig, die stroom word door de dynamo geleverd, die op zijn beurt de energie uit de motor haalt en dus uit de benzine.
Helaas hebben de motor en de dynamo geen rendement van 100%, en de waterstofgenerator ook niet.
Als je nu bekijkt hoeveel energie er nodig is om het waterstof te maken en hoeveel energie je terug wint door het waterstof mee te verbranden kom je uit op een verhouding van pak hem beet 2:1.
Dus voor 10 pk vermogenswinst moet je er 20 pk instoppen.
Persoonlijk zie ik niet hoe je daar 30% besparing uithaalt.
Wel begrijp ik dat iemand die het systeem heeft aangeschaft en ingebouwd heel bewust met het gaspedaal zal omgaan en elke vermindering in gebruik aan de installatie toedicht.
@560snel
Ik denk wel dat er wat verandert, of er ook wat verbeterd is maar de vraag, elke verandering is ten slotte geen verbetering.
Zoals LL al aangeeft word de waterstof met de lucht meegezogen de motor in, dit betekent dat je minder zuurstof in de cilinders krijgt en meer te verbranden stof. Of de waterstof moleculen moeten zoveel kleiner zijn als de zuurstofmoleculen dat ze tussen de ruimte van de zuurstofmoleculen aanwezig kunnen zijn zonder de zuurstofmoleculen te verdringen. Aangezien er meer brandbare stof in de motor gaat en van andere samenstelling zal de viergastester hierop reageren, of je met de verandering daadwerkelijk brandstof bespaart is nog maar de vraag.
Erg benieuwd ben ik naar de garantievoorwaarden en hoe ga je aantonen dat je de besparing niet haalt?
allereerst heb je een logboek nodig met het huidige gebruik, en een verklaring van de leverancier die een besparingspercentage garandeert op het huidige gebruik, met de voorwaarden als dit niet word gehaald dat de installatie terug mag worden gebracht en je de investering terug krijgt.
Maar dat is misschien iets voor een ander topic