Even voorstellen: Ik ben Maarten, en ik heb samen met een maat van mij lang gezocht naar een leuke hobby auto. Verschillende volvo's en mercedessen zijn aan ons voorbij gekomen maar na meer dan een jaar wikken/wegen en zoeken is er eindelijk een auto aangeschaft: een MB 280SE automaat gekocht uit 1983.
Gelijk na aanschaf hebben we de LPG installatie uitgebouwd en nu loopt de wagen enkel op benzine. Helaas doet hij dit niet zo lekker zoals dat hij eerst op gas deed, maar misschien dat na wat meer kilometers op benzine dat het blok weer soepeler zijn rondjes gaat draaien. Zo niet, gaan we ons hierin graag verdiepen om de motor weer beter te laten lopen. Stationair schudt de auto licht en onder de 2000tr/m hoor je en voel je een minder lekkere loop. Boven de 2000 tr/m loopt het blok zijdezacht door zijn toeren heen.
Een 2e puntje van aandacht is de automaat die twijfelachtig schakelt en dit soms op de manier van een moderne DSG automaat hem snel in zijn volgende versnelling legt(helaas niet met de moderne souplesse).
Verder is de carrosserie van de auto in topstaat, de auto is echt kei hard. 1 klein roest plekje aan het scherm rechts voor en dat was het!
We hopen erg veel plezier te hebben met de wagen, maar zoals nu al het geval is, weten we dat dat helemaal goed gaat komen!