[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
ABS lampje en inhouden : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 nov 2024, 00:41

ABS lampje en inhouden

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

ABS lampje en inhouden

Berichtdoor B2thejorre » 06 maart 2015, 08:40

Soms sta ik aan het licht te wachten en gaat het ABS lampje branden samen met een zwaar vermogenwegval op mijn 260SE.
Nu heb ik al geprobeerd de oorzaak te vinden maar wanneer de kap op staat vertoond hij nooit het probleen dus ik zie ook niets verkeerd.

Iemand enig idee?
Bjorn
B2thejorre

Re: ABS lampje en inhouden

Berichtdoor Vlim » 06 maart 2015, 09:34

Overspanningsbeveiliging is een goede kandidaat. Relais met rode kap en zekering erin.
Vlim
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Oswaldv » 06 maart 2015, 16:02

Bij mij had ik ook dat probleem stond voor stop licht stationeer te draaien en begon ook ABS lampje te branden, en de verlichting en binnenverlichting te knipperen niet overdreven maar je zag in de lichten stroom wegval. ik heb dynamo weggebracht en bij mij bleek spanningsregelaar problemen te geven na dynamo revisie probleem weg.
Oswaldv

Berichtdoor Oene_ » 06 maart 2015, 18:11

dan is de mijne nou op op was vandag an het rijden erste dag.moetik ok maar voor en dynamo kijken wet imand wat ze kosten.
Oene_

Berichtdoor Gerko » 06 maart 2015, 18:21

overspanningsrelais is heeeeeel vaak de oorzaak!!!!
aluminiumkleurig relais, zoals vlim al zegt met rode zekering erin dus in het relais zelf zit aan de bovenzijde een zekering gestoken, gewoon een moderne zekering!!! zit bij je schutbord.
deze relais gaan vaak stuk, maar vaak zijn ook gewoon de pootjes vervuild. eruithalen, even schoonmaken en kijken of het helpt.
Ik ben niks nieuwsgierig, maar ik wil gewoon alles weten!
Gerko
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300SDL
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor B2thejorre » 06 maart 2015, 22:10

Hoe werkt de overspannings relais dan? Ik dacht dat dit werkte zoals een tyristor en zodoend werkte of helemaal ni.
B2thejorre

Berichtdoor Douwe » 06 maart 2015, 23:36

Zijn ook overspannings relais waar alleen een diode in zit
maar contact problemen in de montage voet komt vaker voor
Even met achter kant van een boor met de zelfde diameter als de pennen v a n het relais
Voelen in de contacten of ze nog goed klemmen
als dit niet het geval is dan de contact buisjes wat verbuigen
zo dat ze wel goed contact maken
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja

Berichtdoor Oswaldv » 06 maart 2015, 23:44

ik heb mijn dynamo vorige maand laten reviseren bij geewee in Oosterbeek, de kosten daarvan waren 60 euro.
Oswaldv

Keer terug naar Techniek