door MB-EDE » 27 maart 2015, 16:10
Hoe Tonnie eigenlijk zegt we doen het zelf. Ik betrap mezelf ook vaak op vingertje wijzen maar ondertussen zijn het idd (o.a.) de mensen die op de onjuiste partijen stemmen die deze regels veroorzaken
Wel is het zo dat (spreek uit ervaring), ambtenaren uitzonderingen kunnen maken ALS ze dat willen, maar dat hangt van de persoon en de hoogte v.d. functie af en die bereik je ook niet altijd.
Ik maakte mij eerst ontzettend druk over die nieuwe regeling. Uiteindelijk heb ik besloten voor allebei de oldtimers geen bezwaar te maken over (2x €120,= x 2 jaar=) €480,= tot nu aan. Ik weet dat met een bezwaar maken ik de kans heb als de rechtszaken die nu lopen gewonnen worden, ik daarvan meeprofiteer en misschien zelf kan heb alles terug te krijgen, maar doordat ik dit niet heb gedaan maak ik me er niet meer druk om en gebruik ik mijn energie liever voor andere ( positievere) dingen.
Daarbij wil ik wel zeggen dat ik absoluut er mee eens ben dat we een overheid met een steeds verrottere bureaucratie hebben, Maar nogmaals zoals Tonnie ook zegt; wij Nederlanders met z'n allen stemmen er wel voor en na verkiezingstijd hebben we allemaal weer het gevoel dat we genaaid worden maar leggen ons er wel bij neer. en wijzen en zeiken ondertussen wel altijd over anderen en alles en iedereen.
Mensen die geen oldtimerliefhebbers zijn zeiken bijna allemaal dat het schandalig is dat wij minder betalen en vervuilender zijn, oldtimersliefhebbers zelf wijzen weer naar de turken die er dagelijks mee rijden en dat die het verpest hebben etc etc
En dit geld ook voor bijna alle ander onderwerpen; mensen die niet roken vinden dat rokers die ziek worden de ziekenhuiskosten maar zelf moeten betalen; mensen die niet dik zijn vinden ook dat hun voor hun eigen ziekte verantwoordelijk zijn en een operatie e.d. niet door de rest betaald (belastinggelden) moet worden, mensen die geen hond hebben vinden het terecht dat er belasting voor betaald wordt, en nemen daarvoor lief dat ze 3 x p.maand in de kak voor hun deur trappen; mensen met een hond vinden dat mensen met een kat ook maar belasting moeten betalen wat die katten kakken immers constant in hun tuin; iedereen die werkt vind buitenlanders allemaal uitkeringtrekkers zijn, etc etc etc, kanzo nog wel ff doorgaan.
Kortom; we klagen allemaal als het onszelf aangaat maar zodra het in belang van anderen is gunnen we mekaar niks,...
Laatst bijgewerkt door MB-EDE op 27 maart 2015, 16:44, in totaal 1 keer bewerkt.