door Frasp » 09 apr 2015, 21:30
Toen ik 3 jaar geleden mijn Engelse, rechtsgestuurde W126 kocht van Jurriaan, kocht ik een auto, waar veel papieren bij zaten en zo ver ik het kon bekijken, ik de tweede eigenaar van werd (even los van Jurriaan en de Engelse opkoper) 200.000 Miles stonden op de klok, onberispelijk interieur en dito motor. Hans van de Hobbyhut had de wagen gezien, op de brug gehad en toen ik m belde over de auto zei hij, "ik geloof nooit dat die wagen 200.000 miles heeft gelopen. Daarvoor loopt ie te mooi en ziet ie er nog top uit". Maar als je m koopt, koop je een mooie auto. Dat is zeker. Hans heeft gelijk gekregen. De auto is mooi, loopt mooi en ik doe m nooit meer weg.
Tijdens mijn speurtocht in de papieren kwam ik er achter dat de auto 26 jaar bij de familie Prince in Bury St. Edmunds heeft gereden. Een CEO uit London, die de auto tip top heeft verzorgd. In de verzekeringspapieren die er bij zaten stonden zijn naam, van zijn vrouw en van zijn dochter. Op Facebook uiteindelijk de dochter gevonden, gemaild en een jaar later bericht gekregen dat zij inderdaad de dochter van mr Prince is. En wat blijkt. Papa leeft nog en is 88, Mama leeft nog en is 85, wonen nog in het zelfde huis en waren superenthousiast toen ze via hun dochter hoorden dat de auto bij een liefhebber was terechtgekomen. Ik ben met de oude baas gaan mailen. Heb hem foto's gestuurd van de restauratie die de auto vorige winter heeft gehad en er staat inmiddels een afspraak voor 3 mei aanstaande. A roadtrip back to the roots. Ik ga met mijn twee volwassen zoons naar Engeland voor een weekend. Vrijdag met de boot, zaterdag een voetbalwedstrijd van Cambridge en zondag een bezoek aan de familie Prince.
De twee enige eigenaren die de auto heeft (gehad) op de foto met de wagen. Hoe leuk kan het zijn? Volledige historie van mile 0 tot mile 225000. Elke MOT met een keuringsbewijs er bij. Alle rekeningen in mijn bezit.
Ik hou jullie op de hoogte van de avonturen in Engeland. En natuurlijk met foto's
Het huis van de familie in Suffolk
Naamloos.jpg
De auto met zijn Engelse nummerbord, waar ie 26 jaar mee gereden heeft
DSCF0231.JPG
En zo staat ie er nu bij
20140701_182245.jpg
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.