[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Gordel aangevers : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 21:41

Gordel aangevers

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Gordel aangevers

Berichtdoor Daimler38 » 16 apr 2015, 14:49

Beste forumleden ik heb hulp nodig om de achter panelen van mijn SEC type 2 te demonteren.
Waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar de stekkers van de gordelaangevers losgekoppeld, die ik even wil controleren.
Ik ga er vanuit dat de panelen los gehaald moeten worden om bij de stekkers te kunnen komen.
Daimler38
Senior Boarder
Senior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 380SE
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee

Re: Gordel aangevers

Berichtdoor SEC500SEC » 16 apr 2015, 16:51

Geloof maar dat die kastjes die achter op de aangevers kapot zijn
SEC500SEC

Berichtdoor Jjvn123 » 16 apr 2015, 16:52

Hoi,
Het is alweer een tijdje geleden dat ik een SEC demonteerde maar de achterzittingen zijn 4 losse delen. De zittingen zitten onderaan vastgeklemd met veertjes die je opzij kunt drukken (dacht ik tenminste) waarna je de zittingen naar boven toe eruit kunt halen.
De rugleuningen zitten geloof ik vast met 1 of 2 parkers aan de onderkant. Je moet flink ver eronder kijken maar dan zie je ze wel zitten. Die weghalen en dan kun je de rugleuningen naar boven drukken, weg van de hoedenplank en daarna ook eruit.
De zijpanelen zitten ook met enkele parkers vast aan de onderkant en misschien ook aan de achterkant richting hoedeplank. Die er ook uit en dan kun je het paneel naar boven toe drukken. Misschien moet je ook nog zo'n chroomplaatje bij de deuropening wegschroeven of de deurrubbers daar wat oplossen.
De gordel loopt er nog wel doorheen dus als je het zijpaneel geheel weg wlit halen zul je de gordel onderaan los moetn maken.
Nu zie de je gordelaangever zitten met achteraan het relais en de stekkeraansluiting.
Succes.
Jjvn123

Berichtdoor Daimler38 » 16 apr 2015, 18:49

Jurriaan bedankt voor de informatie. Moet ik ook de schakelaar van de elektrische raam ontkoppelen?
Ik heb 50% kans of hij doet het of hij doet het niet. :grin: :grin:
Daimler38
Senior Boarder
Senior Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor DennisUijl » 16 apr 2015, 19:06

Als het goed is kun je bij de kastjes zonder de panelen eraf te halen. Als de rugleuning weg is zitten ze in de hoek.
Als de panelen er wel af moeten, dan zitten de panelen ook met parkers vast bij de handgrepen. De onderste zit diep in het paneel, eerst het plastic dopje weghalen en dan met een lange kruiskop door het gat steken. Bovenste parker zit achter de raanschakelaar, die moet je er eerst af wippen. Voorzichtig want het knopje beschadigt snel. Derde schroef zit geloof ik aan de onderkant in het midden.
DennisUijl

Berichtdoor Daimler38 » 16 apr 2015, 19:59

Bedankt voor jullie hulp. Binnenkort zal ik ernaar kijken en het resultaat vermelden.
Daimler38
Senior Boarder
Senior Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Machiel » 17 apr 2015, 21:54

Nog even over de raamschakelaar: die moet je door zijn houder heen steken, anders krijg je hem niet door de opening in het paneel. Ik las op een Amerikaanse site dat dat zeer moeizaam gaat, maar toch te doen is. Eruit halen is mij uiteindelijk op deze manier gelukt, maar je kunt veel beter even het achterkapje van de raamschakelaar los wippen. Dan krijg je hem er veel makkelijker doorheen.

Google ook nog even op de pdf van 68-456 R and R rear side panels. Is volgens mij uit het Engelstalige werkplaatshandboek.
Machiel
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 380SEC
Bouwjaar: 1985
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Techniek