[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Interesse Peiling M116/M117 : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 21:39

Interesse Peiling M116/M117

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Interesse Peiling M116/M117

Berichtdoor ElGriffo » 01 mei 2015, 20:26

Ik vroeg me af of er interesse cq behoefte is voor een Geviseerde M116/M117 motor .

Ik heb inmiddels staan :

1X M116.965 420
1X M117.961 500 type 1
1x M117.965 500 type 2
en evt. M117.965 560

Ik moet een beslissing maken wat ik met de motoren ga doen.... Of weggooien of wellicht denkt er iemand er over na om zijn motor te reviseren.

Denk aan nieuwe distributie en kompleet voorzien van nieuwe pakkingen e.d.
Koppen gecontroleerd en voorzien van nieuwe geleiders en klepseals.
Onderblok gecontroleerd en voorzien van nieuwe lagers en zuigerveren.
etc.
ElGriffo
 


Re: Interesse Peiling M116/M117

Berichtdoor Douwe » 01 mei 2015, 20:28

moet je nog een 420 blok die heel geschikt is voor revisie
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: Interesse Peiling M116/M117

Berichtdoor ElGriffo » 01 mei 2015, 20:29

Bij heel veel interesse hahaha
ElGriffo
 


Re: Interesse Peiling M116/M117

Berichtdoor Vlim » 01 mei 2015, 21:55

Ligt een beetje aan de staat van de motoren.
Een goede (en scherp geprijsde) ruilmotor heeft ook zijn waarde zonder een uitgebreide revisie.

En omdat onze onderhoudsloze gasboeren inmiddels hun gebakjes naar de sloop hebben gestuurd, vewacht ik ook uit die hoek niet veel klandizie meer ;)

Dus dan hou je de hobbyisten over, en dan denk ik dat er zeker ook weer een marktje is voor gereviseerde motoren. Misschien moet je een ruilsysteem opzetten?
Avatar gebruiker
Vlim
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 2147
Geregistreerd: 01 jan 2011, 16:16
Woonplaats: West-Brabant
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Interesse Peiling M116/M117

Berichtdoor ElGriffo » 01 mei 2015, 22:00

Dat is ook een idee die ik overwogen heb .

Nadeel is dat je het moet voor financieren .,
En hoe grondig wil de hobbyist het hebben ?
ElGriffo
 


Re: Interesse Peiling M116/M117

Berichtdoor Balboa » 01 mei 2015, 22:03

Als je het zo grondig doet als bij mijn motor, dan kan ik het iedereen van harte aanbevelen.

Maar het is wel forse investering die je "even" moet doen,zonder dat je weet wanneer je de motor weer kunt verkopen.
Met Enige Rijlessen Controleert Elke Dwaas Een Slagschip
Avatar gebruiker
Balboa
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 392
Geregistreerd: 17 mei 2012, 21:01
Woonplaats: Midden Nederland
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1982
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Interesse Peiling M116/M117

Berichtdoor SanderH » 01 mei 2015, 22:16

Is er een prijsindicatie te geven van wat zo'n (deel) revisie kost? Ik heb namelijk geen flauw idee waar ik dan op zou moeten rekenen. Ook wel handig om te weten voordat ik het morgen tijdens het ontbijt achteloos op tafel gooi:
"O, ja, schat, ik laat de motor van mijn speeltje even reviseren, heb je nog 6 duizend euro voor me?"
Zonde om de hele dag ruzie te hebben als het achteraf maar 4 duizend euro blijkt te kosten.... ;)
Gr., Sander
SanderH
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 321
Geregistreerd: 06 apr 2012, 19:54
Woonplaats: Leuvenheim
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Interesse Peiling M116/M117

Berichtdoor Crunchy » 01 mei 2015, 22:17

De vraag die ik mij afvraag en waarschijnlijk iedereen, is Hoeveel?
'Tuurlijk wil ik een prachtig gereviseerd blok als (bijna) nieuw, maar voor welke prijsklasse :oops:
Groetjes,

Crunchy
Avatar gebruiker
Crunchy
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 276
Geregistreerd: 28 nov 2013, 15:18
Woonplaats: Belgïe
Type wagen: 500SE
Bouwjaar: 1981
LPG: Ja


Re: Interesse Peiling M116/M117

Berichtdoor ElGriffo » 02 mei 2015, 07:05

Korte opsomming : (bij benadering en afhankelijk staat motor )

Originele delen : 1500 (incl. Distributie )
Koppen : 800
Onderblok : 1000 (lagers veren )
Revisie : 750
Montage in auto en afstellen :250
Olie en schoonmaak middelen : 150
Geel galvaniseren : 100

Wel gebruik van eigen nokkenassen en injectie
ElGriffo
 


Re: Interesse Peiling M116/M117

Berichtdoor Walllie » 02 mei 2015, 09:01

dat word dan een kleine 4.5k mits er niks anders geks kapot is
denk aan nokkenassen of ontstekings delen die dan meteen vervangen moeten worden
ik vind het een super nobel idee maar ik denk dat de spoeling erg dun is (of lees extreem dun)
denk dat er maar weinig W126 liefhebbers ff 5k op de schap hebben liggen waar ze zomaar van alles mee kunnen doen

ik heb zelf m.n complete m103 gereviseerd en was beduidend minder duur uit en ook ik heb een m.n cil kop laten
vlakken/afpersen nieuwe zittingen nieuwe kleppen nieuwe seals
en in het blok alles nieuw ketting gelijders pakkingen seals enz complete inlaat laten reinige en stralen
injectoren ge cleand en of vervangen nieuwe vacuüm lijdingen en koppel stukjes
nieuwe airco pomp nieuwe waterpomp revisie dynamo revisie startmotor
automaat alle seals en o ringen nieuw vacueem modulators nieuw buck up light switch nieuw
en ben toch echt onder de 2200a 2400 gebleven
zuigers zijn opgemeten krukaslagers ook en alles was nog ruim binnen de grenzen om het te vervangen
dus die kosten heb ik niet hoeven maken alleen het opmeten en controleren kost wel wat geld
alles zelf gedaan (en anders uitbesteed)en alles origineel besteld via mb frankrijk of mb duitsland (scheelt gewoon minimaal 20%
of meer)
revisie cilinder kop bij van thiel in heteren
dynamo en start motor bij wolf nijmegen laten doen
waterpomp en aircopomp en ontstekings delen via derden gehaald (steronderdelen en duitsland js-teile)
rest origineel mb.de of mb.fr
alle rekenigen in een map op kenteken enof chassis nr
dit is voor een m103 300 1988 motor uiteraard heb je bij een 8 cilinder meer delen dus meer kosten
mja ff bijna 5k ophoesten is denk ik voor velen iets te extreem (voor mij zo ie zo)
(en dan zit de automaat en dynamo en startmotor er nog niet eens bij)


het blijft een super idee en aanbod van marco maar denk gewoon dat het te duur is voor de meeste
je mag blij zijn als je 5 a6k voor je auto beurt (als je dat al haalt met verkoop mocht je dat ooit willen)
Avatar gebruiker
Walllie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 924
Geregistreerd: 11 okt 2011, 20:42
Woonplaats: Arnhem, GD.
Roepnaam:
Type wagen: 300SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee


Re: Interesse Peiling M116/M117

Berichtdoor SanderH » 02 mei 2015, 16:43

Het is inderdaad een hoop geld, maar wel iets om eens over na te denken. Ik denk trouwens niet dat je het als investering moet zien voor een eventuele verkoop, maar voor jezelf. De wetenschap dat je een goede en betrouwbare auto hebt is ook wat waard..
Maar....gelukkig doet mijn autootje het nog goed en heb ik het op dit moment nog niet nodig.
SanderH
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 321
Geregistreerd: 06 apr 2012, 19:54
Woonplaats: Leuvenheim
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Interesse Peiling M116/M117

Berichtdoor Balboa » 02 mei 2015, 21:39

Economisch gezien is zo'n investering eigenlijk niet te verantwoorden, al hoop ik bij de komende taxatie dat er toch echt wel rekening mee wordt gehouden. Wat de investering wel verantwoord is de brede grijns op m'n gezicht als ik aan het rijden ben. Ieder moet het voor zich bepalen, maar ik had niet kunnen vermoeden welk verschil er tussen een afgereden motor zit en een gereviseerde. Al vond ik de oude destijds niet bijzonder slecht. Echter nu ik een gereviseerde heb, besef ik me pas hoe slecht die oude was.

Daarnaast vind ik het ook mooi om technische kennis op te doen. Ben niet technisch onderlegd, maar heb door dit traject met Marco wel enige kennis opgedaan. Voor mij ook niet onbelangrijk ;)
Met Enige Rijlessen Controleert Elke Dwaas Een Slagschip
Avatar gebruiker
Balboa
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 392
Geregistreerd: 17 mei 2012, 21:01
Woonplaats: Midden Nederland
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1982
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Interesse Peiling M116/M117

Berichtdoor Crunchy » 02 mei 2015, 23:22

Heb je veel meer power dan vroeger?
Groetjes,

Crunchy
Avatar gebruiker
Crunchy
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 276
Geregistreerd: 28 nov 2013, 15:18
Woonplaats: Belgïe
Type wagen: 500SE
Bouwjaar: 1981
LPG: Ja


Re: Interesse Peiling M116/M117

Berichtdoor SanderH » 03 mei 2015, 21:35

Daar ben ik dan ook wel weer nieuwsgierig naar. Wat is dan het merkbare verschil? Ik neem aan dat hij vlotter start en soepeler loopt, maar wat merk je er van tijdens het rijden? Wat maakt nou dat het het geld waard is?
Ik neem aan dat als je slechte rubbers in je ophanging hebt of versleten schokbrekers, een 'nieuwe' moter daar geen verandering in brengt.
Groet, Sander
SanderH
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 321
Geregistreerd: 06 apr 2012, 19:54
Woonplaats: Leuvenheim
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Interesse Peiling M116/M117

Berichtdoor Balboa » 03 mei 2015, 21:45

Tja, heb de auto niet op de rollerbank gehad. Puur gevoelsmatig zou ik zeggen dat er meer power is. Merkbaar is het vooral bij (tussen) acceleratie, stationair lopen (je hoort / voelt hem bijna niet als je stil staat), het op pakken als je gas geeft, geen rare hickups en in mijn geval geen blauwe pluim meer achter de auto aan ;) Ook al is het geen zekerheid, ik weet dat ik hier weer ff mee vooruit kan ;)
Met Enige Rijlessen Controleert Elke Dwaas Een Slagschip
Avatar gebruiker
Balboa
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 392
Geregistreerd: 17 mei 2012, 21:01
Woonplaats: Midden Nederland
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1982
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Interesse Peiling M116/M117

Berichtdoor ElGriffo » 03 mei 2015, 21:56

En dat kan nog Beter worden met de originele sigaar en leerlauf
ElGriffo
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten