door MadMiel » 10 jun 2010, 22:50
Zow, compressie gemeten.
Eerst motor goed warm laten worden (net iets boven de 80 graden). Bougies eruit gehaald, ontstekingskabels en vacuumslangetje verwijdert. Paar keer rond laten draaien en testen maar.
Moet zeggen dat ik wat meer problemen met het erin en eruit draaien van de meter had verwacht, maar dit viel alles mee.
De resultaten:
cil 1: 9,6 bar
cil 2: 9,6 bar
cil 3: 9,9 bar
cil 4: 9,9 bar
cil 5: 10,3 bar
cil 6: 10,3 bar
cil 7: 10,3 bar
cil 8: 10,3 bar
Volgens mij is dit niet verkeerd, volgens de manual moeten de normale compressie motoren minimaal 8,5 bar hebben. Lage compressie motoren 7,5.
Wat me wel opvalt is dat cilinder 5 t/m 8 (rechter deel) een hogere compressie heeft dan cilinder 1 t/m 4 max verschil 0,7 bar. Zou hier een reden voor kunnen zijn? nokkenas, afstelling kleppen.