[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
SEL 500 VERSNELLINGSBAK? : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 22:03

SEL 500 VERSNELLINGSBAK?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

SEL 500 VERSNELLINGSBAK?

Berichtdoor Tarikg » 22 mei 2015, 23:50

Beste liefhebbers,

Afgelopen weekend ben ik een trotse eigenaar geworden van mijn eerste Mercedes, een type SEL 500 V8 uit 1983. Vandaag heb ik een lekker stukje gereden maar op de terug weg 1km van mijn huis af pakte de auto zijn versnelling niet meer. Dit was op een 80 weg. Ik heb hem uitlaten rollen naar de berm en toen ik stil stond merkte ik dat er witte rook onder de motorkap vandaan kwam. Ik keek naar de tempratuur en zag dat deze op 120 stond. Na het openen van mijn motorkap zag ik dat er koelvloeistof lekte uit mijn radiateur(of een slangetje onder de radiateur). Het hele koelvloeistof reservoir(de inhoud dan) lag binnen 5 minuten op het wegdek. Toen heb ik een vriend gebeld die wat meer verstand heeft van deze auto dan ik heb en hij vertelde mij dat ik hem helemaal moest laten afkoelen en dan rustig naar huis moest rijden om morgen te gaan kijken wat er aan de hand is. Nadat ik de auto af heb laten koelen heb ik de auto gestart en wou ik ermee naar huis rijden, echter pakt die de versnelling niet meer maar gek genoeg de achteruit wel. ik ben zelf pas 20 dus ik heb geen geschiedenis met deze auto. Is het zo dat heel mijn versnellingsbak nu naar de mallemoer is, of heeft het te maken met de lek in mijn radiateur. Graag tips en trucs van jullie liefhebbers want ik vind het zonde om de bak nu al naar de sloop te brengen of in onderdelen te verkopen. Want de motor zelf loopt nog prima en er zit net een volle tank in haha!
alvast bedankt!
Tarikg

Re: SEL 500 VERSNELLINGSBAK?

Berichtdoor Douwe » 23 mei 2015, 08:23

Mogelijk is de bak niet op peil
of zit er ruimte op je schakel stang
kwam de rook uit de uitlaat?
dan kan ook de vacuummodulator op de bak lek zijn
waardoor de motor wit rookt en de olie uit de bak heeft gezogen
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja

Berichtdoor Tarikg » 23 mei 2015, 09:15

Er kwam witte rook uit de radiateur en alle koelvloeistof is eruit gelekt. Ik had middags nog de schakel olie ingevuld. Dit heb ik wel via de peilstok gedaan. Weet niet of dat kwaad Kan. woont er iemand in omgeving den Bosch die er even naar Kan kijken? Het is me eerste auto en vind het heel erg jammer dat die nu langs de weg staat.
Tarikg

Berichtdoor Douwe » 23 mei 2015, 17:00

versnellingsbak olie word via de peilstok gevuld dus dat heb je goed gedaan :handgestures-thumbup:
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja

Berichtdoor Tarikg » 23 mei 2015, 18:33

oke thanks weet ik dat ook weer! Hij staat nu bij de garage en waarschijnelijk valt die wel te redden. hij heeft nog maar ander halve ton op de teller staan dus het zou jammer zijn om hem nu al weg te doen. Ik houd u op de hoogte wat het probleem was en hoe het is opgelost!
Tarikg

Keer terug naar Techniek