Het is nu 28 nov 2024, 01:04
Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.
Moderator: Neerven
door os370jon » 05 aug 2015, 18:27
Ik heb nu banden onder mijn auto-500 SE 1986- zitten: 235/40 zr 18.
Zo heb ik de auto gekocht. Als ik naar de originele specificaties kijk dan horen er 205/65 R15 onder. Het zit allemaal wel dicht tegen de wielkasten aan en ik vraag mij af of het loont om deze bandenmaten weer erop te zetten naast het weer in originele staat brengen van de auto?
rijgedrag, verbruik, wegligging etc
-
os370jon
- Senior Boarder
-
- Berichten: 60
- Geregistreerd: 01 aug 2015, 17:17
- Roepnaam:
- Type wagen: 500SE
- Bouwjaar: 1986
- LPG: Nee
door ElGriffo » 05 aug 2015, 18:50
205/65R15 is de originele maat voor jouw type 2 .
Dan wel op de velg 7jx15 ET 25
Daar is op ontwikkeld , andere grotere maten kan ook zoals vele hier dat ook gedaan hebben .
Je moet wel juiste alternatieve bandenmaat en velg specificaties hebben .
Een andere wiel/band combinatie heeft altijd wel Altijd wel invloed op de rijeigenschappen maar hoeft niet altijd in negatieve Zin te zijn
-
ElGriffo
-
door 126 » 06 aug 2015, 09:03
Hoi
Ik heb deze maat ook op mijn auto,ik vind het persoonlijk veel prettiger rijden.
De auto stuurt wat minder vaag en een betere wegligging in de bochten.Het heeft wel een minpuntje:je voelt meer oneffenheden in de weg .
Als ik de originele 15 ers er opleg is de auto wat dweiliger.
Moet wel erbijvermelden dat ik op de 18 inch spoorverbreders gebruik anders lopen de velgen aan tegen de spoorstangen en dergelijke.Dit speelt natuurlijk ook een beetje mee in het weggedrag.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
-
126
-
door 126 » 06 aug 2015, 09:51
-
126
-
Keer terug naar Carrosserie & Exterieur
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten