W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 19:22

k1-piston automatische versnellingsbak

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

k1-piston automatische versnellingsbak

Berichtdoor Harm1 » 23 aug 2015, 22:23

Goedenavond,even een vraag over een gesloten topic in how to. Ik heb hetzelfde probleem als mijn bak schakelt van 2naar 3. Echter bij de oplossing gaat men uit van een 500 en ik heb een 300 19990
is de piston dezelfde of een andere? En zoja welk bestelnr. Is het verstandig om de K2 piston te vervangen en zoja hoe. De reden voor uitgebreide info is omdat ik in Spanje woon en bij de volledige reparatie wil zijn omdat ik geen garage meer vertrouw dus beslagen op het ijs(haha ijs hier) wil komen. Wie dan ook, bedankt alvast.
Harm1

Re: k1-piston automatische versnellingsbak

Berichtdoor Harm1 » 27 aug 2015, 22:49

Goedenavond vanuit zonnig zuid-Spanje. Hierbij een antwoord op mijn vraag(en). De versnellingsbak is volledig schoongemaakt, nieuw filter nieuwe K-1 piston en olie vervangen. Alles volgens de officiële manuel die de garagehouder had maar in het Engels en voor hem niet maar voor mij wel. De bak schakelt weer perfect. De K-2 piston doet hetzelfde als de K-1 maar dan van zijn 3 naar 4. Ik moet nog wel naar een vorige garage morgen want 1 jaar geleden zou exact hetzelfde zijn gedaan maar er blijkt alleen maar olie bijgevuld te zijn. Voor 260€ een beetje duur. Mijn huidige garagist zij toen ik vroeg hoe oud het filter was: net zo oud als je auto: 25 jaar dus. Op bezorgd staat een heel forumstuk over o.a K-1,K-2 problematiek etc.
Groet, Harm.
Harm1

Re: k1-piston automatische versnellingsbak

Berichtdoor Harm1 » 27 aug 2015, 22:53

Sorry, ik bedoelde benzworld ipv bezorgd en het is zei ipv zij
Harm1

Keer terug naar Techniek