[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Uitlaatbocht rood gloeiend. : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 16:45

Uitlaatbocht rood gloeiend.

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Uitlaatbocht rood gloeiend.

Berichtdoor RoelofCindy » 30 sep 2015, 20:32

Hallo allemaal.
Ik heb een vraag over mijn 420SEL van 1987.
Als ik de auto start rookt de auto behoorlijk en na nog geen 5 minuten te hebben gelopen staat de uitlaat aan de inzittende kant er rood onder precies bij het dikke gedeelte achter het spruitstuk.
Kan iemand mij vertellen hoe dit komt ?
De vorige eigenaar vertelde mij dat de auto te veel benzine krijgt en dat dat komt omdat er vanaf de uitlaat een groen kabeltje loopt naar een of ander regel kastje .
Zou dat waar kunnen zijn ?
Ik hoor het graag van jullie.

B.v.d

Roelof
RoelofCindy
 


Re: Uitlaatbocht rood gloeiend.

Berichtdoor ElGriffo » 30 sep 2015, 21:22

Wanneer je uitlaat rood gloeiend wordt dan is je verbranding inderdaad niet goed en veeeel te heet .
Wat wel vreemd is dat het maar 1 kant is ?

Af een moet katalysator hebben die alleen aan de rechter kant zit , dan komen de linker en de rechter bank rechts bij elkaar .

Wanneer je een katalysator hebt dan moet je de motor ook afstellen via de lambda-sonde en niet via het co gehalte via de uitlaat dan kan hij maar zo veeeeel te rijk staan met een verkeerde verbranding tot gevolg.

Even met de Hermann kast afstellen geeft wellicht een verbetering
ElGriffo
 


Re: Uitlaatbocht rood gloeiend.

Berichtdoor Douwe » 30 sep 2015, 21:51

Met andere woorden
Heb jij 1 pijp die rechts (passagier kant)naar beneden komt.
Of heb jij aan elke kant een pijp naar beneden lopen.
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: Uitlaatbocht rood gloeiend.

Berichtdoor Gerko » 01 okt 2015, 07:21

Zou kunnen zijn dat je rechter kat verstopt zit, en dat kan heel goed een gevolg zijn van verkeerde verbranding. Houdt de auto in of merk je verder niets met rijden? Kijk anders even of je kat ook rood gloeiend is.
Ik ben niks nieuwsgierig, maar ik wil gewoon alles weten!
Avatar gebruiker
Gerko
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 728
Geregistreerd: 21 aug 2012, 12:45
Woonplaats: Veluwe
Roepnaam:
Type wagen: 300SDL
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Uitlaatbocht rood gloeiend.

Berichtdoor RoelofCindy » 01 okt 2015, 17:30

Hoi Heren
Dank jullie voor de reacties .
Ik heb nog niet met de auto gereden omdat de auto nog opgebouwd moet worden en omdat ik bang was dat hij vlam zou vatten en ook omdat de vorige eigenaar net twee week geleden de auto van het kenteken heeft gezet en er niet meer mee gereden mag worden .
Volgens de vorige eigenaar komt de auto uit zutphen en was die eigenaar een liefhebber..
Ik ben op dit moment bezig met lange oprij bokken zodat ik makkelijk onder de auto kan kijken .
Ik zal dan gaan kijken hoe het zit met de uitlaat..
Ik heb er op dit moment 2 SEL ,s staan en probeer van die twee weer een goede te maken .
Ik houdt jullie op de hoogte .

B.V.D .

Mvg Roelof
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
RoelofCindy
 


Re: Uitlaatbocht rood gloeiend.

Berichtdoor RoelofCindy » 01 okt 2015, 17:55

Ik ben nog ff onder de auto gedoken en nu zag ik dat de uitlaat onder de motorkap achter het blok met elkaar verbonden worden door een flexibele buis.
Dus de pijp gaat bij de passagiers kant naar beneden waar hij uitkomt bij een dikker gedeelte.(het gene wat rood wordt).

Gr. Roelof
RoelofCindy
 


Re: Uitlaatbocht rood gloeiend.

Berichtdoor Douwe » 01 okt 2015, 17:59

Dat dikkere gedeelte is de kat vermoedelijk zit die dicht
En word hij daarom zo heet
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: Uitlaatbocht rood gloeiend.

Berichtdoor ElGriffo » 01 okt 2015, 18:09

Ik heb nog 2 spruitstukken en voorpijpen liggen om de kat te verwijderen .
Gestraald en gespoten .

Alleen nog een middendemper en de lambda sonde overlassen

Krijg je een hoop vermogen terug ;)
ElGriffo
 


Re: Uitlaatbocht rood gloeiend.

Berichtdoor RoelofCindy » 01 okt 2015, 18:50

Bedankt voor het aanbod .
Ik heb nog een 420SEL staan en heel misschien wil ik die wel gebruiken voor onderdelen .
Ik wil eerst graag weten of de 87er beter is dan de 85 er en of de motor goed loopt en of ik er nog weer een kenteken bij kan krijgen. .
De motor klonk goed alleen werd hij rood van onder . :oops:
Zodra ik de bokken gereed heb ga ik er onder .
De lamda sonde kabel gaat naar een elektronisch kastje moet ik daar ook nog zoeken of zit het puur in de uitlaat?
Kent iemand toevallig deze auto met het kenteken 70-PV-KZ ? :

Gr. Roelof
RoelofCindy
 


Re: Uitlaatbocht rood gloeiend.

Berichtdoor Gerko » 01 okt 2015, 19:22

Kijk dat dacht ik al. Defect lambda sonde gaat de motor wel slecht van lopen maar de verstopt kat is eerder het gevolg. Zou eerst kat verwijderen en als nodig kan er later alsnog een andere lambdasonde in.
Ik ben niks nieuwsgierig, maar ik wil gewoon alles weten!
Avatar gebruiker
Gerko
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 728
Geregistreerd: 21 aug 2012, 12:45
Woonplaats: Veluwe
Roepnaam:
Type wagen: 300SDL
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Uitlaatbocht rood gloeiend.

Berichtdoor Douwe » 02 okt 2015, 07:50

Zit de luchtpomp ook nog op de motor ?
En draaide die misschien constant mee
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: Uitlaatbocht rood gloeiend.

Berichtdoor RoelofCindy » 02 okt 2015, 17:12

Hallo Douwe .

Kun jij mij zeggen wat je precies met de luchtpomp bedoeld?

Gr. Roelof
RoelofCindy
 


Re: Uitlaatbocht rood gloeiend.

Berichtdoor ElGriffo » 02 okt 2015, 17:18

Omdat je een kat hebt kan het maar zo zijn dat de motor veel te rijk is afgesteld .

Zou dat eerst even laten controleren . ( afstellen via de lambda)
ElGriffo
 


Re: Uitlaatbocht rood gloeiend.

Berichtdoor Douwe » 02 okt 2015, 18:34

Aan je luchtfilter zit een zwarte slang recht van de motor van af bestuurderstoel gezien
Deze slang loopt naar beneden naar de lucht pomp.
Deze pomp is er voor om de kat snel te verwarmen.
Mogelijk blijft hij aan.
Maar het kan ook goed zijn wat Marco zegt dat de motor veel te rijk staat
Al zou ik eerder te arm denken omdat daar meer hitte bij vrij komt
Kan ook zijn dat de lambda sensor stuk is Waardoor hij de boel verkeert regeld
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: Uitlaatbocht rood gloeiend.

Berichtdoor RoelofCindy » 04 okt 2015, 11:01

Als de auto te rijk of te arm staan waar kan ik dat dan aanpassen ?
Ik had het idee dat de motor ook niet op de 8 cilinders liep .
Ik had ook veel gelezen over de spinnekop.
Zodra ik de uitlaat om gewisseld heb ga ik ook maar het elektrische kastje waar de groene kabel op uitkomt om wisselen en dan maar weer proberen .
Ik wou gisteren de auto omhoog brengen maar dat is helaas niet gelukt .
Ik ga eerst een kantelbrug of hefbrugje bouwen omdat ik helaas niet de mogelijkheid hen voor een echte hefbrug.

Gr. Roelof
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
RoelofCindy
 


Re: Uitlaatbocht rood gloeiend.

Berichtdoor ElGriffo » 04 okt 2015, 16:16

Ik zou eerst eens wat dingen meten voordat je " luk raak" delen gaat uitwisselen.

Meet je bougiekabels eens door en controleer de rotor en verdelerkap .
Heb je wellicht een vacuüm probleem
hoe zijn de bougies
Meet eens de compressie
Draai 1 voor 1 een inspuitleiding los en kijk hoe de motor reageert om zo de verdachte cilinder
er uit te halen.
Luister naar de motor , hoor je rare geluiden wellicht een tik ? het kan maar zo zijn dat je door een
defecte hevel/nokkenas een compressie probleem hebt

Controleer of je alle juiste componenten in de auto hebt , zoals onstekingsmodule, leerlaufmodule en inspuitcomputer horen en passen deze bij de motor

Ga ook even na wat er in het verleden allemaal aan de auto is gedaan waar misschien iets fout gegaan is ? (recentelijk meegemaakt :blush: )
ElGriffo
 


Re: Uitlaatbocht rood gloeiend.

Berichtdoor Douwe » 04 okt 2015, 19:19

en dat hij niet op alle poten loopt kan dus heel goed een co probleem zijn
dus ik ben het met marco eens
gewoon luk raak delen vervangen zonder te weten waar je probleem echt ligt is niet handig
meten is weten :handgestures-thumbup:
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: Uitlaatbocht rood gloeiend.

Berichtdoor RoelofCindy » 04 okt 2015, 20:16

Dank jullie voor de tip .
ik ga eerst de uitlaat vervangen omdat ik daar geen vertrouwen in heb, ook neem ik de lamda sonde ook mee en dan probeer ik hem weer.
Ik heb nog een 420SEL staan die wel goed liep en daar kan ik langzamerhand wel onderdelen af gaan halen voor deze auto .
daarom stel ik vragen en lees ik veel op dit mooie forum om toch informatie te winnen waar ik op moet letten .
als de auto eerst maar loopt zonder dat de uitlaat rood wordt en de kans groot is dat hij in de brand vliegt.
Daarom vindt ik het geweldig dat jullie met tips en reacties komen.
Gr. Roelof
RoelofCindy
 


Re: Uitlaatbocht rood gloeiend.

Berichtdoor Wasibi » 06 okt 2015, 21:06

Als de uitlaat te heet of roodgloeiend wordt dan verbrand er benzine in de uitlaat.
Kan gebeuren als 1 cilinder niet meedoet, of deels meedoet.
Onverbrande benzine EN zuurstof komen in de uitlaat terecht en worden ontstoken door de andere poorten.
Bij overslaan door defecte (ontstekings) delen gebeurt hetzelfde.
Vacuüm lek voor een inlaatpoort idem, 1 cilinder te arm onverbrande benzine in de uitlaat en dat ploft.

Alles te arm geeft een koudere uitlaatgassenstroom
Alles te rijk geeft een koudere uitlaatgassenstroom

Brandstof en lucht in balans (1:14.7, lambda 1) dan het heetst.
Grolsch en Guinnes beer expert. ;-)
Avatar gebruiker
Wasibi
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: 25 sep 2009, 01:04
Woonplaats: Middelburg
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1984
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Uitlaatbocht rood gloeiend.

Berichtdoor RoelofCindy » 07 okt 2015, 17:08

Bedankt voor uw tip .
Ik zal eens gaan kijken naar de verdelerkap ,kabels enz of hij alle cilinders wel meeneemt .

Gr. Roelof
RoelofCindy
 

Volgende

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten