[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Uitlaatbocht rood gloeiend. : Techniek - 2

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 17:11

Uitlaatbocht rood gloeiend.

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Re: Uitlaatbocht rood gloeiend.

Berichtdoor RoelofCindy » 10 okt 2015, 15:27

Vandaag ff lekker wezen sleutelen aan mijn Benz.
Ik ben begonnen met de bougies er uit te halen en kwam tot de ontdekking dat cilinder 5 geen verbranding heeft gehad.
Ik ben toen begonnen met de spinnenkop over te zetten en de verdeler kap plus de kabels.
Weer geprobeerd de auto te starten en de auto liep heel onregelmatig en moest ik veel gas geven, op een gegeven moment begon de auto wat beter te lopen maar moest ik wel gas blijven geven .
Bij stationair toerental viel de auto uit en stond de motor te dansen.
Ik had ook nog geprobeerd de auto te starten zonder de groene kabel maar toen deed hij niks.
Ik heb het gevoel dat er met de uitlaat niets mis is dus probeer ik de lambda sonda nog om te zetten.
De uitlaat werd in ieder geval niet meer vuur rood (toch iets berijkt vandaag).

Gr. Roelof
RoelofCindy
 


Re: Uitlaatbocht rood gloeiend.

Berichtdoor TeunBong » 10 okt 2015, 16:00

Als ik je topic zo eens doorlees ben ik van mening dat je iets structureler te werk zou kunnen gaan. :whistle:
Waarom spinnekop gelijk uitwisselen? Waarom lambdasonde vervangen?
Controleer eerst deconpkete ontsteking.
De juiste bougies? Kabels stuk voor stuk doormeten. Rotor en kap goed?
Daarna kijken of alle bougies vonken.

Een voor een dingen uitsluiten is echt dé methode.
Dit is goed bedoeld als opbouwende kritiek.
Het had niet veel gescheeld of je had je uitlaat al uitgewisseld.
Avatar gebruiker
TeunBong
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1889
Geregistreerd: 16 nov 2011, 22:21
Woonplaats: Odijk
Roepnaam:
Type wagen: 560SEL
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Uitlaatbocht rood gloeiend.

Berichtdoor RoelofCindy » 10 okt 2015, 17:40

Ik had op het forum ook heel veel gelezen wat de oorzaak zou kunnen zijn zoals ,spinnenkop,lambda sonde,ontsteking,kabels,rotor,enz.
Om toch het een en ander uit te sluiten heb ik de delen van mijn andere Benz (Die op de koppakking en de bak na goed is) overgezet om dat ik dan zeker wist dat het daar niet in zou zitten.
Ik ga me nog wel wat meer verdiepen in de ontsteking omdat ik daar nog wel aan twijfel.
De lambda sonde is naar mijn mening rood gloeiend geweest en zal nu wel stuk zijn(heeft gebrand)daarom wil deze graag nog vervangen.
Ik ga ook de vaccuum leidingen nog controleren en de co afstelling en dat kan nu wel omdat de kans op het i8n brand vliegen wel kleiner geworden is door dat de uitlaat niet meer vuur rood wordt.
Ik vindt dat alle kritiek welkom is positief of negatief dat maakt mij niet uit ,je kunt er altijd iets mee (weer positief :lol: ).
Ik ben niet zo technisch wat het meten van de diverse dingen betreft maar ben wel handig genoeg om dingen te demonteren en te monteren .
Alle reacties zijn welkom en worden gewaardeerd.

Gr. Roelof
RoelofCindy
 


Re: Uitlaatbocht rood gloeiend.

Berichtdoor RoelofCindy » 12 okt 2015, 19:20

En nu maar ff een update.
Vanavond nog ff wezen sleutelen met mijn 420SEL en ben weer een stukje verder gekomen .
Heb vanavond de bougies vervangen omdat ik gezien had dat twee bougies geen verbranding hadden gehad .
Gekeken of deze bougies vonkten en dat deden ze (ik weet dat eerder met mijn oude brommers de bougie buiten de cilinder wel vonkte maar dat hij het niet deed als hij in de cilinder zat)dus alle bougies vervangen en starten maar en hup hij liep, niet helemaal zo als het hoorde maar ik was al heel blij :grin: .
Bij stationair sloeg hij wel gelijk weer af ,ik heb ff aan de co schroef gedraaid zodat hij stationair bleef lopen .
Nu de volgende stap is lijkt mij om te kijken of de ontsteking optijd staat en dan het co afstellen.
De auto loopt nu net rond de 800 a 900 toeren maar rookt wel meer als normaal.
Ik ben blij met alle informatie die ik hier gekregen heb zodat ik toch eerst heb gekeken naar de ontsteking en niet gelijk de uitlaat en de lambda sonde heb gedemonteerd .
Ik ben ook blij dat ik wel de spinnenkop vervangen heb zodat ik zeker wist dat het hier niet aan kon liggen .
Ik zet de spinnenkop wat ik eraf gesleuteld heb op de andere auto dan weet ik ook of die goed is .

Gr. Roelof
RoelofCindy
 

Vorige

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 29 gasten