[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
BOUGIES NGK LPG2 Ervaringen? : LPG Specifiek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 22 nov 2024, 10:40

BOUGIES NGK LPG2 Ervaringen?

Specifieke zaken omtrent het rijden op LPG kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent LPG hier verzameld hebben staan.

Moderator: Neerven

BOUGIES NGK LPG2 Ervaringen?

Berichtdoor Thierry » 25 okt 2015, 09:41

Wie heeft ervaring met dit type bougies?
Ik vraag het even omdat deze toch wel duur in aankoop zijn.( ca 18 euro/stuk x 8)op Amazon

https://www.ngk.de/nc/nl/productzoeker/ ... %202/13502
Thierry
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 32
Geregistreerd: 14 mei 2014, 19:46
Woonplaats: Antwerpen
Roepnaam:
Type wagen: 500SE
Bouwjaar: 1982
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: BOUGIES NGK LPG2 Ervaringen?

Berichtdoor Munnitara » 25 okt 2015, 10:10

Ik heb er zeer goede ervaringen mee gehad.
In de tijd van gas heb ik deze direct geplaats en heb daar zeker 40000 mee gereden.
Ook toen het gas eruit ging bleef ik hier mee rijden.
Ik heb ze nog steeds maar vervangen uit voorzorg maar bewaar ze nog wel.
Wel heb ik ze bij een beurt geinspecteerd ook dat ze gangbaar bleven.
Volgens opgaaf moeten ze wel 60000 mee kunnen draaien.
Munnitara
 


Re: BOUGIES NGK LPG2 Ervaringen?

Berichtdoor Douwe » 01 jan 2017, 21:09

het is toch juist de bedoeling dat de ontsteking ontzien word door deze bougies?
dus minder spanning nodig voor een betere vonk zodat de andere ontsteking delen ontzien worden.
vandaar ook dat de standaard bougies een minder grote elektrode afstand nodig heeft bij LPG
om zo een betere ontsteking te garanderen toch?
als er bij ontsteking met rotor echter bougies met weerstand worden geplaatst word het verhaal anders dan verbrand de rotor door teveel aan weerstanden
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Keer terug naar LPG Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten