Ik heb een vraag over cruise control. Ik heb dit forum even doorzocht en dit item gevonden:
cruise-control-t10072.html#p95343. Ik zag op dit forum dat Rene500SEC eerder had aangeboden om cruise control units te reviseren/repareren, maar zijn PB functie staat uit (niet meer actief?), vandaar dit algemene bericht. Wie kan mij helpen?
Laat ik dan even uitleggen wat het probleem is:
- ik heb een 560SEC 1986 met CC
- De CC werkt wel, maar dan alleen in acceleratie stand. Dwz als ik de handel aan het stuur omhoog duw gaat de auto versnellen, maar bij loslaten vd handel blijft hij accelereren. Als ik naar beneden duw (of rem) stopt de CC. Ik krijg hem dus niet op constante snelheid.
- Ik heb de unit doorgemeten en getest zoals beschreven hier op het forum:
cruise-control-t10072.html#p95343 (bijdrage Leeflang 19jul2912).
- Bij de doormeting klopt alles behalve de weerstand tussen pin 6 en 7. Die is bij mij oneindig (zou "laag" moeten zijn). Weerstand tussen pin 1 en 3 is 3 kOhm, zelfde bij pin 1 en 2. Pin 2 en 3 is 0 kOhm (nul). Pin 4 en 5 is 71 Ohm. Volgens mij is dat allemaal oke, behalve dus pin 6 en 7.
- Bij de test doet alles het volgens de beschrijving van Leeflang (ook 19jul2012)
Enig idee wat het probleem zou kunnen zijn en wat te doen? Hoop dat bovenstaande helpt bij diagnose. Zou het probleem ook bij de handel aan het stuur kunnen liggen? Die heb ik nog niet doorgemeten; ik kan de 5-polige connector zo gauw niet vinden onder mijn stuur (wel 7- en 9/11-polig).
Bedankt!
Iwan