[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Allebei de benzine pompen tegelijk vervangen? : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 16:59

Allebei de benzine pompen tegelijk vervangen?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Allebei de benzine pompen tegelijk vervangen?

Berichtdoor iwanvv » 12 nov 2015, 12:12

Bij controle bleek dat 1 van de 2 benzine pompen op mijn 560SEC niet de juiste is: dit is een "dikker" model (grotere diameter, volgens mij voor een 500SEC model). Die dikkere past ook niet goed in de beugel en was er in gefrot. Die wil ik dus vervangen.
Nou begrijp ik dat Mercedes zegt dat je allebei de pompen tegelijk moet vervangen. Is dit inderdaad verstandig, of gewoon een trucje van Mercedes om meer pompen te verkopen? De tweede pomp (= juiste type) werkt nog prima volgens mij.
Waarom tegelijk vervangen? is eigenlijk mijn vraag.
Wat is jullie advies? Bij voorbaat dank!
iwanvv
 


Re: Allebei de benzine pompen tegelijk vervangen?

Berichtdoor Frank117 » 12 nov 2015, 12:34

Bij mijn weten werden de "dikke" pompen (1 exemplaar) gebruikt bij de type 1, tot eind 1985. Zowel de 6- en 8 cilinders.
Bij type 2 kregen de 8 cilinders de dubbele "dunnere" pomp, de 260 en 300 bleven bij één pomp.
Mercedes heeft natuurlijk gelijk als ze beweren dat beide pompen gelijktijdig moeten vervangen worden, plaats je een nieuwe bij een ouder exemplaar, krijg je druk- en debietverschillen tussen de pompen onderling.
Maar in de praktijk ga je daar niets van merken, tenminste dat is mijn ervaring.
Je kan met een 560 zelfs met één pomp vlot rijden, als je de tweede pomp "doorverbindt" uiteraard. Toppprestaties ga je er waarschijnlijk niet mee halen maar rijden kan best.
Avatar gebruiker
Frank117
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1031
Geregistreerd: 25 jun 2008, 20:17
Woonplaats: Knokke, België
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Allebei de benzine pompen tegelijk vervangen?

Berichtdoor 560snel » 12 nov 2015, 13:06

Je zou hem kunnen testen? Als hij dan niet goed is vervangen.
Staat in de wis.
Avatar gebruiker
560snel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1140
Geregistreerd: 17 jan 2011, 22:11
Woonplaats: In een mooie stad achter de duinen
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1982
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Allebei de benzine pompen tegelijk vervangen?

Berichtdoor Walllie » 12 nov 2015, 13:59

pomp kost nog geen 100 ps ga je tich niet voor lopen klooten
zijn overte koop en mb produceert die pompen ook niet zelf
doet 1 fabrike die het ook voor febi of welk andere merk ook maakt
dus immi pompen met juiste druk en opbrengst plaatsen per 2
Avatar gebruiker
Walllie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 924
Geregistreerd: 11 okt 2011, 20:42
Woonplaats: Arnhem, GD.
Roepnaam:
Type wagen: 300SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee


Re: Allebei de benzine pompen tegelijk vervangen?

Berichtdoor iwanvv » 12 nov 2015, 17:00

Heb er twee besteld.
iwanvv
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten