Nou... ik ben bij Bart Holland geweest vandaag...
Meneer Holland was zelf niet aanwezig dus een prijsopgave zat er niet in maar gelukkig kon de chef werkplaats even naar mijn auto kijken. Overigens nog maar de vraag of meneer Holland de klus wel zou willen aannemen want het is wat simpel en lijkt al helemaal niet op een restauratie...
Anyway, wij kijken naar mijn auto en de chef werkplaats kon zich nog wel voorstellen dat ze de klus zouden aannemen omdat het meer was dan "alleen maar een beetje spuiten... De schades moeten natuurlijk ook hersteld worden. Misschien ook gelijk wat chroom?"
"Nou, dat chroom ziet er nog best aardig uit" zei ik nog. Wat zou zoiets dan ongeveer moeten gaan kosten? Antwoord: "nou, reken maar op 15 tot 20 duizend euro".... slik...
"Oh..." zei ik heel naïef, "ik had gedacht dat compleet overspuiten zo ergens rond de 3000 euro zou liggen".
"Nee meneer, voor 5000 euro heb je echt nog helemaal niets. Bij 15 begint het zo'n beetje..."
Ik: "Jaja, en op jullie site staat zo'n mooie 500SEC die helemaal gerestaureerd is."
Chef: "Ja, die heb ik hier staan, loop maar even mee."
Ik: "Wow, echt prachtig, gewoon weer als nieuw. Waar moet ik aan denken voor een volledige restauratie dan?"
Chef (zonder blikken of blozen): "Dit project heeft de klant ongeveer 1,5 ton gekost."
Ik: "Oh ja..."
Hahahahahahaha, je begrijpt dat ik niet ben gaan onderhandelen...
Maar, ik moet wel eerlijk zeggen dat de auto's die ze daar hebben staan en waarmee ze bezig zijn echt geweldig mooi zijn en worden. Superwerk. Maar ja, dat heeft een prijs. En mij iets te hoog ben ik bang.
Ik ga nog eens even in detail informeren wat ze precies doen voor die 2500. Lijkt me een beter plan...