[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
300SD kineet kapot? : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 13:29

300SD kineet kapot?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

300SD kineet kapot?

Berichtdoor Nachtuil » 12 nov 2015, 00:05

Na wat ritjes in de buurt deze week eens een langere tocht gemaakt en ik hoorde een getik op de snelheid van de wielen, het meest hoorbaar tegen 50km/h. Het was harder te horen als ik gas gaf en niet te horen als ik de versnelling op N zette. Op een golvende baan ook meer te horen als de auto omhoog veerde. Ik dacht aan een onbalans van een achterwiel en speling op de stabilisatorstang of een schokdemper. Maar thuisgekomen en op de brug gezet nergens speling te zien. Dan de auto op blokken gezet en het linker achterwiel laten draaien. Ik zag dat de achteras elke toer een paar mm van links naar rechts sprong. Onbelast maakte dat geen geluid maar ik denk toch dat het getik daarvan komt. Kent iemand dat? En is zo een as van de sloop te vertrouwen of wordt die beter gereviseerd.
Nachtuil

Re: 300SD kineet kapot?

Berichtdoor Douwe » 12 nov 2015, 08:13

Ik zou gewoon 1 van een sloper halen .
Het komt zelden voor dat ze stuk gaan.
Tenminste in al die jaren dat ik hier zit ben jij de eerste.
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja

Re: 300SD kineet kapot?

Berichtdoor Nachtuil » 22 nov 2015, 00:07

Probleem opgelost. Een as van de sloop 50 euro en anderhalf uur werk. Het getik is er uit.
Nachtuil

Keer terug naar Techniek