[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
zoemend geluid in versnellingsbak : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 15:41

zoemend geluid in versnellingsbak

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

zoemend geluid in versnellingsbak

Berichtdoor Nachtuil » 22 nov 2015, 00:42

Bij mijn 300SD heb ik tussen 55 en 60 km per uur een gezoem/gefluit in de versnellingsbak, dat boven de 60km/uur plots ophoud, en terugkomt als ik weer vertraag. Moet ik mij daar zorgen over maken of kan dat geen kwaad?
Nachtuil

Re: zoemend geluid in versnellingsbak

Berichtdoor Douwe » 22 nov 2015, 11:46

Weet je zeker dat het uit de automaat komt en niet je tussen as lager is.
Geluid draagt ver.
Ik heb al eens een karden klok vervangen .
Ik had de wagen op bokken staan en laten lopen en had goed geluisterd waar het geluid weg kwam dacht ik .
Maar bleek toch fout te zijn achteraf
het tussen as lager bleek het probleem te zijn.
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja

Berichtdoor Nachtuil » 23 nov 2015, 00:20

Het cardan tussenlager heb ik over twee maanden vervangen. Het geluid in de bak is er ook even in derde versnelling en als de bak goed warm is dan is het geluid ook verdwenen.
Nachtuil

Berichtdoor 126 » 23 nov 2015, 07:51

Is de versnellingsbakolie al eens vervangen?
126

Berichtdoor Nachtuil » 24 nov 2015, 01:03

Nee, in mijn bezit is deze nog niet vervangen. Als Jij weet dat het daar aan kan liggen zal ik ze dadelijk vervangen, maar als de bak toch open moet is dat ook weer een verloren onkost.
Nachtuil

Berichtdoor RD500SEC » 24 nov 2015, 02:10

Je hebt de auto van een veiling, als ik me goed herinner, het was een Amerikaanse auto, je hebt hem zelf in Belgiƫ ingeschreven. Amerikanen staan niet bekend om het plegen van onderhoud, de goede daargelaten.
Automaatolie met filter vervangen zou ook bij mij hoog op het lijstje staan. (hoe is de kleur/geur van de olie?)
Is de olie op niveau?
Of je met het vervangen van de olie en filter de bijgeluiden ook kwijt bent is, zeker vanachter een toetsenbord niet te garanderen, maar in mijn ogen wel het proberen waard.
RD500SEC
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Nachtuil » 24 nov 2015, 02:54

Die olie ziet er nog niet te vuil uit, maar er is wel te veel olie in. De dichting, de filter en de K1 piston heb ik al liggen, maar de olie moest ik nog gaan kopen. Die auto komt inderdaad van een veiling en heeft nogal wat mankementjes.
Nachtuil

Berichtdoor 126 » 26 nov 2015, 08:36

Ik zou dan alles vervangen en dus ook de olie,als je de onderdelen toch hebt liggen!
Ben benieuwd of het dan ook heeft geholpen.
126

Keer terug naar Techniek