[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Hoe vast een moer met koperen afdicht ring aandraaien? : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 15:52

Hoe vast een moer met koperen afdicht ring aandraaien?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Hoe vast een moer met koperen afdicht ring aandraaien?

Berichtdoor iwanvv » 22 nov 2015, 18:56

Ik ben de benzine pompen en filter unit weer in elkaar aan het zetten, na revisie en vervangen van de nodige onderdelen. Nu lekt de aansluiting bij 1 vd 2 pompen (de messing (?) pijp van de ene pomp naar de andere) terwijl de moer toch echt heel vast aangedraaid is.
Ik heb overal koperen afdicht ringen tussen gevoegd, aan binnen en buitenkant van elke aansluiting, maar hij lekt toch. Misschien te vast aangedraaid? Hoe vast moet de moer over zo'n koperen ring worden aangedraaid?
Na 1 x gebruiken altijd een nieuwe gebruiken, of alleen als de ring zichtbaar vervormd is?
iwanvv

Re: Hoe vast een moer met koperen afdicht ring aandraaien?

Berichtdoor Douwe » 22 nov 2015, 21:26

Het wil heel goed gebeuren dat de moer (dop)of het oog waar de pomp door moet beschadigd is en hier Door een braam is ontstaan
Waardoor de afdichting niet goed is
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja

Berichtdoor Felix » 23 nov 2015, 16:07

Heb laatst het filter en pomp vervangen, allemaal nieuwe koperen ringen. Uiteindelijk na veel geklooi en een halve liter benzine dat via mijn arm langs mijn oksel liep 2 ervan weer vervangen door de oude.... nu is alles dicht.
Mercedes Benz 500SEL 1986 surfblau
Felix
Gold Boarder
Gold Boarder

Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Gearhead » 26 nov 2015, 21:06

He ,het wil ook helpen als je de bout of moer aangedraaid heb een tik(je) met je hamer te geven vaak kun je hem nog even vaster zetten en klop je als het waren de beschadiging weg
Gearhead

Berichtdoor Munnitara » 26 nov 2015, 21:26

Het lijkt mij niet een goed plan om een tikje met de hamer geven.
Er staat momenten voor de aanspanning en lijkt me niet de bedoeling om dit te verknoeien met een hamer.
Gewoon goed en schoon monteren zo ga hè te werk ook weer makkelijk te demonteren lijkt mij
Munnitara

Keer terug naar Techniek