Parkeerde mijn auto vanmiddag en hoorde boem achterin. Wat blijkt? Antenne ging naar beneden en 2 grappenmakers hielpen het laatste stukje mee en drukten de spriet etc. naar binnen.
Ik werd een beetje boos wat niet snel gebeurt en kreeg een beetje rood waas voor mijn ogen. Opeens hand op mijn schouder. Guardia Civil. Iets als Rijkspolitie maar minder spraakzaam én altijd met een zwarte zonnebril op.
Opeens kalmte bij die 2 gasten (en bij mij). Ik verstond "guiri" (buitenlander) en opeens begint die ene Guardia Civil te praten en wijzen. Ik verstond Mercedes classico en perfecto en toen vroeg hij mij " Quanto es el reparacion?" hoeveel is de schade? Ik verstond het eerst niet goed toen wees hij naar de antenne "quanto es?". Ik zei €50,- en toen de motor weer €50,- . Labor ? ( werk) €100,- . Hij vertelde die gasten iets, ik kreeg een€200,- hij vertelde€50,- die( bekeuring) en liep langs mij heen en zei nog iets van "vecino " tegen die 2.
Ik naar huis, komt Manolo mijn buurman naar mij toe. Een van zijn zonen had gebeld dat hij de buurman"vecino" even had geholpen. Blijkt dat het zijn zoon was vd Guardia Civil en vecino is buurman.
Tja Andalucia, prachtig maar ik moet na 6 jaar nog steeds wennen.
mvg . Harm.