[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Kachel wordt koud tijdens snelweg moter temp 82 C : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 13:02

Kachel wordt koud tijdens snelweg moter temp 82 C

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Kachel wordt koud tijdens snelweg moter temp 82 C

Berichtdoor w126560td » 12 jan 2016, 04:50

Ik ben in het bezit van een Mercedes 560SEL bj 85 met omgebouwde motor van een W124 3.0 turbo diesel.

Mijn kachelkraan is non actief gesteld en ik maak gebruik van een manuele kraan via de motor compartiment om de kachel te stoken (kraantje open / dicht- warm water toevoer )

Motor temperatuur zakt nooit onder de 82 graden Celsius.

Tijdens mijn ritten binnen door wordt mijn kachel goed heet buiten tempratuur maakt niet uit.
Als ik snelweg rijd en het is onder de 5 graden Celsius dan blijft mijn kachel louw en wordt het best koud in de auto.

(EC stand zonder airco gebruik ik om te stoken met warm water kraan open) (8 knoppen unit)

Waar kan dit probleem aan liggen?
Motor temp blijft constant maar kachel wordt wel koud tijdens snelweg ritten als het kouder is dan 5 graden buiten?
w126560td
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 443
Geregistreerd: 07 nov 2015, 01:15
Woonplaats: Türkiye, İstanboel
Roepnaam:
Type wagen: 560SEL
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Kachel wordt koud tijdens snelweg moter temp 82 C

Berichtdoor RD500SEC » 12 jan 2016, 12:45

De veer van de plunjer van het monoventiel is waarschijnlijk niet sterk genoeg om het ventiel open te houden.
Heb je het stekkertje van het monoventiel eraf? dan staat hij in principe open.
of de umwälzpumpe, onder het monoventiel werkt niet, of de mechanische kachelkraan staat niet in serie met het monoventiel.
Avatar gebruiker
RD500SEC
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1571
Geregistreerd: 03 aug 2011, 21:47
Woonplaats: Gem. Schagen
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Kachel wordt koud tijdens snelweg moter temp 82 C

Berichtdoor Douwe » 12 jan 2016, 17:46

Gezien je een kraan gebruikt vermoed 8k dat je pomp circulatie pomp van de kachel stuk is.
Of niet word aan gestuurd.
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: Kachel wordt koud tijdens snelweg moter temp 82 C

Berichtdoor w126560td » 12 jan 2016, 20:39

Er zitten twee stekkers op de monoventiel umwalzpumpe eentje boven kleine stekkertje en een grotere stekker onder. Er zitten twee mechanische onderdelen op deze plaats.

Kan ik allebei de stekkers los maken of moet ik specifiek eentje los maken zodat er warm vloeistof doorloopt.

Mijn draaiknop is ook buiten werking ik bedien hem enkel met kraantje

Nu de vraag bovenste stekker of onderste of allebei los trekken? bovenste had ik al een keertje los getrokken en dit had geen effect onderste heb ik nog niet geprobeerd of beide?
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
w126560td
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 443
Geregistreerd: 07 nov 2015, 01:15
Woonplaats: Türkiye, İstanboel
Roepnaam:
Type wagen: 560SEL
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Kachel wordt koud tijdens snelweg moter temp 82 C

Berichtdoor Douwe » 12 jan 2016, 21:43

Zit het oude mono ventiel er nog tussen?
Haal hier dan de plunjer eens uit.
En haal van deze plunjer het zeefje met afsluit rubber.
Dan heb je daar geen last meer van dat deze hem afsluit.
Dan zou de grote stekker naast het mono ventiel wat er aan hangt met een klem.
Van de umwalzpomp zijn.
Als je deze los haald en rechtstreeks stroom op zet zou de pomp moeten gaan draaien.
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: Kachel wordt koud tijdens snelweg moter temp 82 C

Berichtdoor w126560td » 13 jan 2016, 01:39

Ik heb het zeefje etc allemaal eruit gehaald. Morgen ga ik is proberen of de umwalzpomp werkt. Is deze pomp essentieel van belang voor de warmte of alleen een bij productje...?
w126560td
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 443
Geregistreerd: 07 nov 2015, 01:15
Woonplaats: Türkiye, İstanboel
Roepnaam:
Type wagen: 560SEL
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Kachel wordt koud tijdens snelweg moter temp 82 C

Berichtdoor Harm1 » 13 jan 2016, 02:46

Umwalzpump = circulatiepomp. Stel je bijv. een cv voor zonder deze. Lijkt mij een koude bedoening!
mvg. Harm.
Harm1
 


Re: Kachel wordt koud tijdens snelweg moter temp 82 C

Berichtdoor Douwe » 13 jan 2016, 08:57

De pomp is een noodzakelijk kwaad omdat anders de kachel koud word bij hogere snelheid.
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: Kachel wordt koud tijdens snelweg moter temp 82 C

Berichtdoor w126560td » 13 jan 2016, 15:06

De umwalzpumpe kreeg geen signaal waardoor deze niet draaide. Ik denk dat het te maken heeft met het feit dat ik een andere motor in de auto heb van benzine naar diesel. Ik heb een licht gevend knopje gemaakt onder het stuur niet zichtbaar, hiermee bedien ik de pomp indien ik extra warmte nodig heb

Deze topic kan sluit bedankt allemaal voor jullie reacties.
w126560td
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 443
Geregistreerd: 07 nov 2015, 01:15
Woonplaats: Türkiye, İstanboel
Roepnaam:
Type wagen: 560SEL
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten