W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 13:06

Koelsysteem 300SEL nr's slangen

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Koelsysteem 300SEL nr's slangen

Berichtdoor Harm1 » 20 jan 2016, 15:20

Goedenmiddag, Ik wil alle slangen van mij koelsysteem preventief gaan vervangen. Heeft iemand dit ook eens gedaan en de bestelnr's nog? Tevens zoek ik het nr vd thermostaat en de riem. Ik heb al op het internet rond gekeken maar zie verschillende ook met temperatuur omslagpunt etc. ik heb hier alleen maar de beschikking over een samsung apparaat maar ga af en toe naar een internet cafe en kan dan alles uitprinten en bestellen
Het gaat om een 300SEL type2 bouwjaar 1990. id.nr. auto : WDB1260251A550009
mvg. Harm.
Hierbij een foto van een stukje slang waardoor ik alles wil vervangen.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Laatst bijgewerkt door Harm1 op 29 jan 2016, 23:08, in totaal 2 keer bewerkt.
Reden: Topic titel aangpast
Harm1

Re: nr's slangen koelsysteem 300SEL

Berichtdoor Harm1 » 29 jan 2016, 19:20

Goedemiddag. Even een update en advies gevraagd. De slangen zijn op 1 na (zie vorige foto) goed maar mijn voorgevoel heeft mij niet bedrogen want ik zag vanochtend wat vloeistof op de grond liggen wat er niet hoorde. Ik ben naar de garage gereden , uitgelegd en het koelsysteem op druk laten zetten en ja hoor daar begon hij te lekkenaan de linkerkant vh blok. Niet bij te komen dus luchtfilterkap etc. moet er af. Een " tapon bloque " of meerdere lekt(lekken).
Ik heb besloten ze allemaal zowel links als rechts te laten vervangen. Tevens nieuwe klepdekselpakking, thermostaat (origineel), systeem schoonspoelen, oliefilter, benzinefilter.
Nu mijn vraag: als de hele handel eraf ligt dus alles bereikbaarder zou het dan verstandig zijn om (preventief) de koppakking ook te vervangen? Is dit dan veel extra werk?.
mvg. Harm.
Andere suggesties voor meerdere extra dingen zijn natuurlijk welkom!
Bijgaande foto's.
Vertaald is het blokkeerdoppen en ik zie net dat het op de 1e foto niet goed te zien is maar op de achtergrond is vaag 1 vd ronde doppen te zien.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Harm1

Keer terug naar Techniek