[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
versenllingsbak werkt niet goed : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 13:27

versenllingsbak werkt niet goed

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

versenllingsbak werkt niet goed

Berichtdoor pieterw126 » 19 feb 2016, 18:43

Hallo,

Ik heb een 300SE van 1987 waarvan ik de versnellingsbak heb laten reviseren. Na terugkomst uit de garage schakelde de auto perfect, hij had het zelfs nog nooit zo mooi gedaan. Maar na zo'n 200 km begon de bak af en toe door te slippen tussen de tweede en de derde versnelling en soms rijdt hij weg in zijn een en blijft daar dan lang in hangen en meestal rijd hij gewoon weg in zijn twee, zoals het hoort. Er is al van alles afgesteld bij de vacuümmodulator, maar het probleem blijft. Heeft iemand een suggestie? Dank alvast!
pieterw126

Roepnaam:
Type wagen: 300SE
Bouwjaar: 1987
LPG: Nee

Re: versenllingsbak werkt niet goed

Berichtdoor RD500SEC » 19 feb 2016, 19:54

Het lijkt erop dat er bij de revisie toch iets niet goed is gegaan.
Als de auto meestal uit de twee wegrijdt zoals het hoort, maar soms ook uit de 1 zonder aanleiding, dan zit er mogelijk een vuiltje in het brein, of 1 van de pistons klemt een beetje, ik denk de K1, of de veer van de K1 is te sterk.
Dan gaat het schakelen 2-3 ook met een schokje, niet zo soepel als het hoort.
Het kan ook dat de speling van 1 van de rembanden, ik denk de B2 niet goed is afgesteld. (te ruim)
Dit ga je inderdaad niet oplossen met afstellen van de vacuüm modulator.

Ik denk dat je terug moet naar het revisiebedrijf, zodat ze de afstellingen na kunnen kijken.
RD500SEC
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Harm1 » 19 feb 2016, 20:17

Sluit mij aan bij de vorige schrijver maar niét duidelijk is wie er aan de modulator heeft gesleuteld. Zelf hoop ik nietwant dit moet door de reviseur worden gedaan(garantie) en als díe aan de modulator gaat sleutelen nav dit probleem dan hou ik toch mijn hart vast.
mvg. Harm.
Harm1

Berichtdoor Douwe » 20 feb 2016, 09:48

Zitten de slangen op de oliekoeler in de radiateur wel goed aan gedraaid.
Als dit niet het geval is kan hij lucht zuigend op deze slangen.
Met schakel problemen tot gevolg.
En nee hij hoeft dan niet olie te lekken lucht is dunner dan olie.
En het olie peil al wel gecontroleerd bij draaiende motor
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja

Berichtdoor Crunchy » 20 feb 2016, 10:59

Als hij eerst goed schakelde en nu raar begint te doen zou het wel een olielekje kunnen zijn.
Groetjes,

Crunchy
Crunchy
Silver Boarder
Silver Boarder

Type wagen: 500SE
Bouwjaar: 1981
LPG: Ja

Keer terug naar Techniek