[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
gasverdeelstuk : LPG Specifiek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 22 nov 2024, 21:50

gasverdeelstuk

Specifieke zaken omtrent het rijden op LPG kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent LPG hier verzameld hebben staan.

Moderator: Neerven

gasverdeelstuk

Berichtdoor Shelby60 » 26 jun 2010, 11:37

Hallo allemaal

ik heb een vraagje of het gas verdeelstuk ( 380SEC 1983 )
er gaan 2 aanvoerslangen voor het gas in en in het midden zit een koper gedeelte waar een vacuumleiding op gaat
Mijn vraag gaat over dat ding.
wat is het doel hiervan? aan de onderkant lijkt het of er een stiftje uitkomt die kan bewegen naargelang het vacuĆ¼m dat er op komt maar bij mij zit dat moervast en ook ziet het eruit als of er met een hamer op getikt is
Ook zitten er in de bodem van het luchtfilterhuis 2 gaten waar 2 koperleidingen ( 5 cm of zo ) die verder loos zijn
Hebben die een functie of kan ik die gewoon afdoppen? ( het lijkt mij de druk in het filterhuis te verstoren en als je nagaat dat na een backfire ( verbogen luchtfilterdeksel ) de motor helemaal rot loopt door de valse lucht lijkt het mij die 2 gaten ook een vorm van valse lucht creeren

ik hoop dat jullie me wat wijzer kunnen maken
Shelby60
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 71
Geregistreerd: 06 jun 2010, 09:54
Woonplaats: Leusden
Type wagen: 380SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: gasverdeelstuk

Berichtdoor Wasibi » 27 jun 2010, 12:51

Foto?

Lijkt zoals je beschrijft een backfire beveiliging.
Gaten in het luchtfilterhuis zijn op zich niet zo een probleem daar het gasmengstuk als een venturi werkt. Althans zou moeten werken;-)
Hoge temeratuur aangezogen vanuit de motorruimte kan wel behoorlijk van invloed zijn.

Valse lucht is alleen een probleem (op benzine) als er een lek zit in het spruitstuk, dus alles onder de weegschijf van de K-Jet.
Op gas hetzelfde maar alles onder het mengstuk.

De aansluiting van het gasmengstuk op de de K-Jet trechter MOET lekdicht zijn, dit is helaas nog al eens een houtjetouwtje constructie.
Grolsch en Guinnes beer expert. ;-)
Avatar gebruiker
Wasibi
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: 25 sep 2009, 01:04
Woonplaats: Middelburg
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1984
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: gasverdeelstuk

Berichtdoor Shelby60 » 27 jun 2010, 13:20

helaas even geen foto voorhanden maar vond deze foto op het internet en het lijkt er veel op
issue is dat er een beugel overheen zit ( waar het schroefdraad zit om de bovendeksel vast te zetten ) dus weinig kans dat dit ding eruit kan ploffen bij een backfire
Ik neem dus aan dat ik die beugel het beste kan verwijderen?
blijft de vraag waarom er een vacuumleiding naar die backfire plunger loopt?
zoals gezegd, het lijkt op er een stiftje aan de onderkant zit maar dat beweegt niet

dat mengstuk zit koud ( metaal op metaal ) op de luchtinlaat van de injectie maar als ik jou goed begrijp moet daar dus een pakking tussen ??
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Shelby60
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 71
Geregistreerd: 06 jun 2010, 09:54
Woonplaats: Leusden
Type wagen: 380SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: gasverdeelstuk

Berichtdoor Coco » 27 jun 2010, 14:32

Het gasstuk kan gewoon koud op de luchtinlaat geplaatst worden,de plunjer of het pinnetje drukt zodra je de auto op gas op contact zet de luchtweger naar beneden om een eventuele schade door een backfire aan de luchtweger te beperken.
Wat betreft het beugeltje het kan eraf maar dan zit je met dat vleugelmoertje,de luchtfilterklep zit toch met verschillende klemmen vast.
Laat je het beugeltje zitten hou dan wel dat boutje van het beugeltje in de gaten,soms gaan ze los zitten en is de kans groot dat het boutje in de motor valt en dan ben je verder van huis :S
Avatar gebruiker
Coco
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 310
Geregistreerd: 09 maart 2009, 17:25
Woonplaats: Helmond
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1985
LPG: Ja


Re: gasverdeelstuk

Berichtdoor Shelby60 » 27 jun 2010, 15:55

dank je voor je antwoordt
bij mij beweegt die plunjer dus niet maar al zou ie bewegen heeft dat weinig zin want hij kan never nooit de luchtweger raken
ik heb op het forum foto's gezien van de injectie en het is me opgevallen dat je daar een soortbrug over de luchtweger ziet
mijn auto heeft dat dus niet!!!!!
je ziet alleen de luchtweger en deoriginele is vervangen door zo'n telefoonschijf weger
Shelby60
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 71
Geregistreerd: 06 jun 2010, 09:54
Woonplaats: Leusden
Type wagen: 380SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: gasverdeelstuk

Berichtdoor GuusT » 27 jun 2010, 18:21

Midden in je luchtinlaat hoort dat te zitten , koud op koud en via de zijkant vast met 3 schroefjes, en inderdaad gaat de plunjer eruit als er gasdruk op komt te staan .
Dus moet het met hele goede slangeklemmetjes op het hoge{gas}druk kant van de verdamper aan gesloten worden
Komt er dan pluminus 5 a 6 cm uit en houd de luchtweger open waardoor er geen echte druk opgebouwd kan wordfen in het inlaat gedeelte. samen met een telefoonschijf de ideale backfire beveiliging..

Guus
Avatar gebruiker
GuusT
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 862
Geregistreerd: 25 nov 2009, 22:32
Woonplaats: Rotterdam
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1982
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: gasverdeelstuk

Berichtdoor Shelby60 » 27 jun 2010, 21:48

ik ga er morgen eens druk op zetten om te kijken of dat pinnetje er zover uit komt want volgens mij zit ie zo vast als een huis ( is wel ingeslagen )
jij zegt dat er hoge druk op staat maar dat slangetje zat bij mij vast met een tie rip dus vraag me dan af of er wel zo'n hoge druk op komt
Shelby60
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 71
Geregistreerd: 06 jun 2010, 09:54
Woonplaats: Leusden
Type wagen: 380SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: gasverdeelstuk

Berichtdoor Wasibi » 28 jun 2010, 12:47

Inderdaad zitten die dingen er zonder pakking op maar de passing moet goed zijn en daar schort het nog al eens aan, heb net weer een rampengeval in handen gehad vandaar dat ik het er ff bijgezet had ;)

Op je plaatje zit die slang er stevig op, met een tierapje gaat het niet lukken, de drukkant is een barretje of 5.
Dat beugeltje over de luchtweger is een backfire aanslag, yep op benzine kan het ook ploffen, maar is overbodig met de gas beveiliging.
Grolsch en Guinnes beer expert. ;-)
Avatar gebruiker
Wasibi
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: 25 sep 2009, 01:04
Woonplaats: Middelburg
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1984
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: gasverdeelstuk

Berichtdoor Shelby60 » 28 jun 2010, 15:07

ja ik zag ook op het plaatje dat het allemaal nogal stevig vastzit maar bij mij echt waar met een tie rip en is er niet vanaf gekomen
Dus als ik de andere spullen van de dealer heb gekregen zal ik eens testen hoeveel druk er bij mij op staat
ben benieuwd
Shelby60
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 71
Geregistreerd: 06 jun 2010, 09:54
Woonplaats: Leusden
Type wagen: 380SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: gasverdeelstuk

Berichtdoor Shelby60 » 01 jul 2010, 19:28

ok getest en ja een behoorlijke druk
dus of ik heb geluk gehad of gewoon goede tie rips :shock:
Shelby60
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 71
Geregistreerd: 06 jun 2010, 09:54
Woonplaats: Leusden
Type wagen: 380SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar LPG Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten