[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
moduleerdruk afstellen type: 722.311 : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 10:10

moduleerdruk afstellen type: 722.311

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

moduleerdruk afstellen type: 722.311

Berichtdoor glipper » 03 maart 2016, 10:19

Binnenkort met onderhoud beginnen en ga dan tevens de moduleerdrukregelaar vervangen door een gemodificeerd type (org.merc.) weet iemand van jullie de afstel druk (stationair zonder vacuüm) moeilijk te vinden op het net en bij de dealer weten ze het al helemaal niet.
het type automaat is: 722.311-02-223180 (500SEC '82)

Gr..
glipper
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 11 sep 2013, 13:01
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1982
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: moduleerdruk afstellen type: 722.311

Berichtdoor Harm1 » 04 maart 2016, 04:19

http://mercedesclubs.de/books/werkstatt ... ge618.html
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
mvg. Harm.
ps. Bernd Dammann, 1 vd techneuten van MB S-Klasse club (Duitsland). Fax: +49(0)70012600000
Harm1
 


Re: moduleerdruk afstellen type: 722.311

Berichtdoor glipper » 07 maart 2016, 11:36

Harm,

bedankt voor je reactie, als hij deze week op de brug staat kan ik de nummers ref. (type met serie nr.)

zo niet , dan neem ik een gemiddelde druk tussen de 3,8 en 4,0 Bar als uitgangspunt om te beginnen.

Bedankt, wordt vervolgt......
glipper
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 11 sep 2013, 13:01
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1982
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: moduleerdruk afstellen type: 722.311

Berichtdoor glipper » 07 maart 2016, 14:58

bedankt Hans, goeie tip.....
glipper
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 11 sep 2013, 13:01
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1982
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: moduleerdruk afstellen type: 722.311

Berichtdoor glipper » 14 maart 2016, 11:14

vervolg,

heb immiddels de K1 piston en vacuummodulator vervangen.

ik vraag me alleen af of K2 dan ook niet moet worden vervangen om gelijkwaardig schakelen te krijgen ?

heb nu met de druk instellen (op gevoel met als uitgangsdruk fabr.spec.) dat waarneer deze soepelschakelt van 2 naar 3 gaat slippen van 3 naar 4.

zonder slippen van 3 naar 4 weer bonkt van 2 naar 3 !! (huidige instelling) of is het gewoon ouderdom van div.

is K2 gelijk aan K1 ?

wie o wie....... Gr.. Igor
glipper
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 11 sep 2013, 13:01
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1982
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: moduleerdruk afstellen type: 722.311

Berichtdoor glipper » 14 maart 2016, 11:57

als uitgangs druk (volgens tabel van Harm) en vacuüm slang doorgeblazen met perslucht (is vrij) 4 Bar aangehouden bak nr. 1262703701 en van hieruit op gevoel gaan instellen met kleine verdraaiingen per keer.
Bowden kabel gesteld volgens werkpl. boek.

Gr..
glipper
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 11 sep 2013, 13:01
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1982
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: moduleerdruk afstellen type: 722.311

Berichtdoor Harm1 » 14 maart 2016, 16:33

Goedemiddag, bij mijn weten verzorgt K-1 2naar 3 en K-2 piston 3 naar 4. Ik zou als de boel toch open ligt beide pistons vervangen, maar wie ben ik.
mvg. Harm.
Harm1
 


Re: moduleerdruk afstellen type: 722.311

Berichtdoor glipper » 14 maart 2016, 19:24

Is het revisie onderdeel nr. van K2 hetzelfde als K1 ? ( A 126 270 44 77 ) zien er ogenschijnlijk het zelfde uit ?

Wat K1 betreft zijn de meningen het zelfde, revisie setje en onderd.nr. ook, maar....... K2 wat lastiger , heeft iemand hier ervaring mee ?

Gr.. Igor
glipper
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 11 sep 2013, 13:01
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1982
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: moduleerdruk afstellen / K1 en K2 type: 722.311

Berichtdoor glipper » 16 maart 2016, 17:04

heb waarschijnlijk wat gevonden.......... (zie bijlage) betreffende het K2 piston mysterie voor een 722.3 bak met een 117 en 116 motor.

Proberen waard toch....... 2 setjes voor nog geen 10 euro

Wordt vervolgt.......

Update, heb voor de zekerheid 2 andere K2 piston type's mee besteld om te vergelijken voor de zekerheid als de boel toch open ligt.

Onderdeel nr. A126 270 04 35 en A126 270 05 35
2 en 3 euro p.st !!

Helaas volgende week misschien tijd hiervoor........
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
glipper
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 11 sep 2013, 13:01
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1982
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: moduleerdruk afstellen type: 722.311

Berichtdoor glipper » 05 jul 2016, 19:58

K1 is in deze bak hetzelfde als K2, beide vervangen voor modi.setje...... moduleerdruk afgesteld en bak is weer in balans

Moduleerdruk op gevoel afgesteld (advies revisie bedrijf) niet te zacht anders te veel slip, je moet wel enigsinds aangrijpen voelen.

Volgende uitdaging was dat in stand 3 de bak niet uit z'n eerste versnelling kwam (kickdown modus) bleek een slecht stekker contact achter teller console, deze stuurt snelheids signaal naar kastje onder de stuurkollom (eerste versnelling regelaar)

Waarschijnlijk binnenkort Penta velgen ophalen 8j ET 11 16" voor en 9j ET 12 16" achter met 205 60 voor en 225 55 achter, iemand ervaring ? i.v.m. aanlopen in spatborden, auto is niet verlaagd.
glipper
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 11 sep 2013, 13:01
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1982
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten

cron