[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
hogen toeren in de stand P en N : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 12:44

hogen toeren in de stand P en N

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

hogen toeren in de stand P en N

Berichtdoor Fritz-sel » 31 maart 2016, 19:27

He hallo goeden avond

Als ik de auto in de D zet loopt hij netjes tegen de 700 +/- toeren aanduiding

En als ik hem dan in z'n P Of N zet gaat hij richting de 900 +/-

Voorheen liep hij rustiger minderhoog in toeren!
Veder rijd de auto goed

Ik heb een jaar geleden injectoren/rubbers laten vervangen
En luchtweger gebeuren boven op
Vaciuum lekkage na gelopen
Compressie getest
Ontsteking/module
Bobine
Bougie kabels vernieuwd
Rotorkap en dat ding dat er in rond draaid
Leerlauf module
Dynamo
Spanningsregelaar best aardig wat...

*Stappen motor nog niet zag er nieuw uit...

Auto rijd goed goeden vermogen schakelt prima
Alleen die toeren vind ik wat hoog in de N/P

Iemand wat tips om dingen uit te proberen of waar ik het moet zoeken!

Ik als timmerman heb dankzij het forum al een hoop voor elkaar gebokst! Bedankt
Fritz-sel
 


Re: hogen toeren in de stand P en N

Berichtdoor Robby » 31 maart 2016, 20:00

Zet er toch eens een andere leerlauf module in!!
Als je bang bent om fouten te maken, zul je nooit iets leren!!!
Avatar gebruiker
Robby
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1136
Geregistreerd: 20 maart 2012, 19:17
Woonplaats: Omg. Maastricht
Roepnaam:
Type wagen: 420SEL
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: hogen toeren in de stand P en N

Berichtdoor Fritz-sel » 31 maart 2016, 21:00

De leerlaufmodule heb ik vervangen (was geen nieuwe)
Die er voorheen in zat was verbrand
Heb deze bekeken zag niks gesmolten of verbrand

Kan ik het uitsluiten door hem even los te koppelen en dan kijken of er verschil op treed.... met of zonder leerlauf
Fritz-sel
 


Re: hogen toeren in de stand P en N

Berichtdoor Harm1 » 31 maart 2016, 22:16

Goedenavond. Klinkt naar voorspanning op je Leerlauf.
http://www.w126-wiki.de/index.php/Leerl ... orspannung
mvg. Harm.
Harm1
 


Re: hogen toeren in de stand P en N

Berichtdoor Douwe » 01 apr 2016, 07:57

Grote kans dat het inderdaad je leerlauf module is.
Maar hoe staat je vacuüm Meter als hij in de d staat.
Want het kan ook vacuüm lekkage zijn in bijvoorbeeld een koplamp of verwarming
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: hogen toeren in de stand P en N

Berichtdoor jwl » 02 apr 2016, 00:44

harm

waar vind ik de voorspanning van de leerlouf? wat is heg en wat kun je er aan doen?
jwl
 


Re: hogen toeren in de stand P en N

Berichtdoor Harm1 » 02 apr 2016, 01:52

Goedenavond. Heb je de link bekeken? Met de voorspanning wordt niet iets electrisch bedoelt maar een kleine veer in de Leerlaufsteller(stationairsteller). Op de 1e foto zie je hem van voren gezien. Links zie je de bevesting en rechts (groen vierkant) slangetje wat weer goed terug moet(valse lucht). Pas hier mee op, kan door ouderdom hard zijn geworden en dus breekbaar. Waar het uiteindelijk om gaat is dat het veertje iets, voorzichtig, "opgerekt" wordt. Vergroot de foto's, vooral de 3e, en je ziet wat de bedoeling is. Beter eerst een heel klein beetje, weer terug, starten en eventueel nog ietsje.
mvg. Harm.
Harm1
 


Re: hogen toeren in de stand P en N

Berichtdoor Robby » 02 apr 2016, 08:25

Even ter aanvulling en waarschuwing, als je dit schroefje vaak op en neer beweegt, gaat het los zitten en is niet meer in te stellen.
verschuiven van een tiende mm maakt al verschil.
Als je bang bent om fouten te maken, zul je nooit iets leren!!!
Avatar gebruiker
Robby
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1136
Geregistreerd: 20 maart 2012, 19:17
Woonplaats: Omg. Maastricht
Roepnaam:
Type wagen: 420SEL
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: hogen toeren in de stand P en N

Berichtdoor Douwe » 02 apr 2016, 08:39

Voor je zulke noodgreep als hier boven vermeld staan gaat uitvoeren .
en dus dingen gaat verbouwen die geen terug keer naar het orginele functioneren van het onderdeel mogelijk maakt.
Zou ik eerst maar eens alle andere mogelijkheden uit gaan sluiten.
Wat je hier door doet is een veer opspannen meestal is het reinigen al voldoende voor de juiste werking.
Als het al hier aan ligt. ?
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: hogen toeren in de stand P en N

Berichtdoor Harm1 » 02 apr 2016, 09:32

Goedemorgen. Ik sluit mij volledig aan bij de vorige schrijvers en zou eerst de stappenmotor ook schoonmaken en mij afvragen waarom je vorige Leerlaufmodule verbrand is, echter, als dat geen soelaas geeft blijft mijn oplossing over.
mvg. Harm.
Harm1
 


Re: hogen toeren in de stand P en N

Berichtdoor Douwe » 02 apr 2016, 09:51

Een leerlauf die verbrand is vaak het gevolg van een stappenmotor die teveel vermogen vraagt.
Dus de oorzaak kan hem.liggen in een verkeerd type stappen motor bij de leerlauf module .
Of gewoon weg een zwaar vervuilde stappen motor die te zwaar gast en hier Door dus te veel spanning vraagt.
Hier door verbrand dan je leerlauf module.
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: hogen toeren in de stand P en N

Berichtdoor Robby » 02 apr 2016, 11:23

Veel elektro elementen van leerlauf modules, relais, cruise controls etc. gaan maar 7 tot 9 jaar mee. Als je dan bedenkt dat in onze auto's ze al bijna 30 jaar meegaan is het niet vreemd dat ze eens kapot gaan, al helemaal als ze zwaarder belast worden. Je kunt er bijna op wachten!! (of preventief repareren)

De stappenmotor haal je van de auto en maak je schoon met remmenreiniger, zo heb ik t indertijd gedaan!
(die van mij maakt trouwens een hoog frequente zoemtoon)
Als je bang bent om fouten te maken, zul je nooit iets leren!!!
Avatar gebruiker
Robby
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1136
Geregistreerd: 20 maart 2012, 19:17
Woonplaats: Omg. Maastricht
Roepnaam:
Type wagen: 420SEL
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: hogen toeren in de stand P en N

Berichtdoor Douwe » 02 apr 2016, 17:57

Dan denk ik dat er toch wat met jou regeling niet in orde is.
Dat bijvoorbeeld de frequentie niet meer goed is waar hij op geregeld word
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten