W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 10:46

motorsteun perikelen

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

motorsteun perikelen

Berichtdoor Harm1 » 16 mei 2016, 20:05

Goedenavond mede-forumleden. Zoals eerder door mij beloofd een verslag(je) van het vernieuwen van de hardyschijven, tussenaslager+houder+manchete en motorsteunen. Helaas geen foto's.
Ik heb alles gedaan zonder brug, er was vandaag geen ruimte voor en ik wilde het vandaag doen en ik moet zeggen het viel mij mee. Extra krikje en stutjes erbij en de uitlaat etc. konden makkelijk ondersteund worden. Vantevoren even goed checken waar je alles om de auto heen moet plaatsen idem dito gereedschap en je bent al een heel eind.
Ik had het geluk dat niet alles moervast zat en met de beschrijving uitgeprint van dit forum+peachparts had ik na 2 uur doorwerken alles er weer onder. Het tussenaslager was echt AF. Draaide krakerig rond en was niet meer ok. De zeer lichte vibratie die ik al tijden voelde is weg. (mijn vrouw verklaarde mij voor gek " ik voel er niets van!).
Maar toen de motorsteunen. Lang verhaal kort: er zaten qua dikte 2 verschillende steunen onder waarvan 1 duidelijk nieuwer dan de ander. Het is een wereld van verschil nu. Bij het starten geen klein 'duikje' naar beneden naar rechts en de auto voelt duidelijk meer in balans (logisch).
Ook nog even spanningsregelaar dynamo vervangen, koolborstelslengte? 5mm. Dus dat was ook echt wel nodig!
En nu?? Toeren! Het zonnetje schijnt en het is 24°C!
Dank aan Hans en Danker!
mvg. Harm.
Harm1

Keer terug naar Techniek