[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
380SE start niet, automaat handle los? : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 13:11

380SE start niet, automaat handle los?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

380SE start niet, automaat handle los?

Berichtdoor Dutchblues » 17 mei 2016, 10:57

Beste allemaal,

Ik heb nu 4 maanden een 380SE, waarover ik al geschreven heb. Ik was super tevreden met de auto. Hij reed geweldig. Het enige lastige was dat na een lange rit op de snelweg dan snel afremmen hij soms afsloeg. Ik denk dat het mogelijk een vuil filter in de benzinetank is, daar moet ik nog eens naar kijken. Maar ik heb weinig tijd omdat ik een kevertje aan het opknappen ben.

Gisteren echter wilde de auto niet starten. Sleuteltje omdraaien ... niets. Natuurlijk eerste reactie: staat niet in P. maar toch wel. Nu zit de automaatbedieningshandel wel wat los en beweegt erg licht. Ook rolt de auto niet als ik hem in N zet, dus vermoed ik dat de bedieningshandel niet werkt en los zit. Kunnen jullie mij een tip geven wat er aan de hand kan zijn en hoe dit op te lossen. Hoe kom je daar het eenvoudigste aan?

Alvast bedankt!!!
Dutchblues

Re: 380SE start niet, automaat handle los?

Berichtdoor Frank117 » 17 mei 2016, 11:11

De automaatpook is via een stang verbonden aan de automaat, en geborgd door een metalen clip. Vermoedelijk is hier iets losgekomen, je zal moeten kijken onder de auto. De stang loopt aan de linkerkant van de automaat naar de pook.
Frank117
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re: 380SE start niet, automaat handle los?

Berichtdoor Dutchblues » 17 mei 2016, 11:16

Thx, ga er vanavond onder liggen. Lastige is dat ik hem niet boven mijn put kan rijden omdat hij dus niet rijd :???: en in D staat. Ik kan er op de parkeerplaats wel met de heftruck bij dus til ik hem daar maar mee op. Is mijn grote krik :grin:
Dutchblues

Keer terug naar Techniek