[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Vermogen valt weg : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 13:15

Vermogen valt weg

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Vermogen valt weg

Berichtdoor Frank64 » 18 mei 2016, 18:35

Wie heeft hier ok ervaring mee?, nadat de gas instalatie uit de Benz verwijderd is (280SE) hebben we veel problemen met het lopen op benzine.
Als ik start loopt de auto mooi +/- 1200 toeren, maar als ik m in drive zet valt t vermogen weg en loopt in ongeveer 600 toeren.
Ik heb al vanalles nagelopen er is ook al een reiniger door de benzine gegaan, maar heeft niet geholpen.
Frank64

Re: Vermogen valt weg

Berichtdoor Douwe » 18 mei 2016, 19:05

Euh het is niet meer dan normaal dat je onbelast dus in neutraal een hoger toerental hebt dan belast in de drive :handgestures-thumbup:
Dat je syationair onbelaste toerental wat hoog licht kan wel aangeven dat je een vacuüm lekkage hebt.
Waardoor hij dus ook minder sterk kan zijn .
Maar ik zou beginnen met klepstellen.
Gezien hij op LPG heeft gelopen wil daar ook graag de boel door inslaan.
En is afstellen vaak noodzaak.
Maar door het uitbouwen kan er ook het 1 en ander zijn los gedrukt of niet alle delen zijn uit gebouwd zo als het gas mengstuk.
Dus ja zo heb je denk ik al weer heel wat mogelijkheden om te onderzoeken.
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja

Berichtdoor Frank64 » 18 mei 2016, 19:51

Douwe, bedankt voor je reactie
Klepstellen is in de garage gebeurd nadat t gas eruit gehaald was. Kijk dat ie wat inzakt qua toeren dat is logisch,
maar ongeveer de helft is wel wat veel. Toen er gas inzat had ik hier geen last van en reed hij perfect.
Frank64

Berichtdoor Douwe » 18 mei 2016, 20:38

Dan zou ik het zoeken in een vacuüm lekkage.
Mogelijk bij het demonteren van het gas wat los gedrukt of niet goed gemonteerd.
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja

Keer terug naar Techniek