Beste medeforumleden,
Even voorstellen dus maar: mijn naam is Eric en ik heb een 420SEL van 1988 en 185.000 km op de teller. Ik heb de auto 4 jaar geleden gekocht en nadat ik er een paar weken in had gereden heb ik hem geschorst en weggezet. Tot voorjaar 2009; toen heb ik hem voor de dag gehaald en ben eens goed gaan kijken wat ik nou eigenlijk gekocht had. Het viel niet tegen maar als je het dan eens goed inventariseert kom je toch nog wel het een en ander tegen:
- Kachel en Airco werkten niet.
- Achterveren slap.
- Tik(je) in de motor.
- Stuurspeling.
- Lekkage stuurbekrachtigingspomp.
Omdat ik besloten had met de Benz op vakantie te gaan ben ik de auto helemaal tip- top gaan maken. Ik heb alle vloeistoffen en filters vervangen, een oude achterschade opgeknapt, de Airco en stuurbekrachtigingspomp laten repareren en Xado (olietoevoeging) aan de nieuwe olie toegevoegd om het tikje in de motor op te lossen.
In juli vorig jaar ben ik dan op weg gegaan naar de Alpen en heb met de fam twee weken lang elke bergpas die er maar was beklommen, inclusief kampeeruitrusting. Hardstikke leuk om met zo'n bak op stap te gaan en geen problemen gehad! Hoewel, een maal zijn de remmen oververhit geraakt omdat ik achter een bange Hollander hing in de afdaling, die bij elke bocht afremde totdat ie bijna om viel.
Volgende week ga ik mijn auto weer uit de stalling halen en wil dan het een en ander gaan aanpakken:
- het tikje is er nog steeds, ondanks de Xado. Ik vermoed dat het een tuimelaar is.
- De achterveren vervangen.
- Het ASR lampje brandt als ik rij en hij maakt wel eens geluid dat onder het dashboard aan de bestuurderszijde vandaan komt (stoomfluit! Ik lijk de Sint wel)
- Nieuwe remschijven monteren of de oude op laten knappen.
- De kachel repareren.
In het forum heb ik al veel gevonden maar vooral voor de ASR houd ik me aanbevolen voor info.
Mvg,
Eric